Se enkelt indlæg
Gammel 07-10-2008, 13:59   #22
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Hold da op,
Citat:
”hvis kommunen ikke selv kan få øje på socialt bedrageri – så er det bare ærgerligt”!
Uha, tænker jeg. Vi sidder jo rent faktisk alle sammen og giver vores meninger og erfaringer videre som borgere, der netop for langt de flestes tilfælde har oplevet en fuldstændig uansvarlig hetz fra kommunal side.

Skal vi så sidde på vores flade r.. bag nedrullede gardiner med "stikker" stempel i nakken og skamme os over at vi ikke vil være vidende til socialt bedrageri.

NETOP – fordi nogen begår socialt bedrageri, er vi som borgere alle sammen under mistanke. Er det ret og rimeligt?
Og er det rimeligt at borgere der virkelig trænger til hjælp, ikke kan få den fornødne hjælp, fordi enkelte borgere udnytter smutvejene?

Her er IKKE tale om en social belastet familie.
Tvært imod har familien været velfungerende, og årsagen til hele missæren er, at fruen i huset faldt for en anden.
Den slags kan jo ske – selv i de bedste familier.

Forinden denne forelskelse, var der på forhånd arrangeret forældreorlov. Denne måtte stoppes af økonomiske grunde p.gr.a. samlivsophør. Derfor blev vedkommende som alternativ langtidssygemeldt (fuldtids) og havde stik imod den ene formaning efter den anden job samtidig med sygemelding.

Formaningerne gik netop på at gøre vedkommende opmærksom på de konsekvenser disse ulovligheder kunne få for hende, børnene -og ex'en der er dybt foruroliget over denne handling.

Ferien er udelukkende m.h.p. at nyde ny forelskelse. Kun 2 af børnene skal med på ferie – 2 andre børn lades i stikken. Barnets tarv har jeg svært ved at få øje på.
Ferien er yderligere kompliceret af, at det er helt ude i hampen og dybt ulovligt at tage børn med til udlandet, så længe statsamtet ikke har stadfæstet samværet –og dermed fordelingen af ferierne.

Der er på ingen måde ansøgt kommunen om og informeret kommunen om at der tages på ferie.

Jeg er bestemt også på de svages side –og de svages side er uden yderligere diskussion børnene.
De er de absolutte tabere og de bliver endnu større tabere, når de opvokser i et miljø hvor man ikke kan finde ud af dit og mit og hvor socialt bedrageri er en del af opvæksten.

Vi som forældre er jo rollemodeller for børnene –og hvor mon glæden findes hos børn, der ikke kan glædes over en ferie (fordi mor siger at det er tysh – tysh).
Ferien er udelukkende for at nyde ny kærlighed, ren egoisme og skadefryd overfor ex.

Citat:
Istedet for anmeldelse ville jeg nok personligt tage en snak, og måske hjælpe familien til at finde andre lovlige smuthuller som kan lægge en dæmper på ulovlighederne. HVIS altså jeg følte jeg SKULLE blande mig i andres privatliv.
Nu er det ikke familien der laver ulovligheder, men KUN moderen hvilket hun er fuldstændig bekendt med – og ligeglad med.
I øvrigt indeholder hele dette forløb andre ulovligheder, men de er ikke af social karakter, og NEJ havde jeg kunne stikke snablen til mig selv og være ligeglad, så havde jeg gjort det for længst.

Jeg har gransket længe, dybt og inderligt – men et dommerkompleks i maven, det kan jeg slet ikke finde og identificere mig selv med.

Hvad kommunalt ansatte tænker om anmeldelser og hvad de siger og gør, har jeg mere end svært ved at se hvad en evt. anmelder - eller "stikker" som du kalder det - kan bruge til.

Og skulle nogen insinuere at jeg har et horn i siden på vedkommende der laver socialt bedrageri, så er det ikke tilfældet.
Og skulle nogen som endnu en fjer i hatten få den tanke, at jeg er lun på ex' en så er det heller ikke tilfældet.

For mit vedkommende har jeg fået skabt den debat jeg efterlyste, men nu slutter jeg for nu, da jeg helt og fuldt og i respekt for alle jeres holdninger og indspark vælger at træffe min helt egen personlige beslutning.

Tak for nu.

Trine

Sidst redigeret af Trine; 07-10-2008 kl. 14:06.
Trine er ikke logget ind