Se enkelt indlæg
Gammel 25-03-2008, 19:41   #157
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Jeg har i dag sendt brev til

Sundhedsminister Jacob Axel Nielsen, Sundhedsstyrelsen og Patientklagenævnet.


Jeg medsender kopi af brev af 18.03.2008 til Lægeforeningen, vedrørende lægekonsulenternes ”ansvarsfrie” job som læger i den offentlige sektor.


PS. Jeg udbeder mig svar på mit spørgsmål til Lægeforeningen?


Spørgsmål til Lægeforeningen?

Er det Lægeforeningens formål, og er det i Lægeforeningens interesse, at læger der arbejder med bijob i den sociale sektor som lægekonsulenter eller ”administrative” læger hvor det er lægens eneste opgave, at oversætte indhentede journaloplysninger fra læger eller speciallæger, ikke skal stå til ansvar når de begår grove fejl ved, at ignorere og tilsidesætte faktuelt indhentede lægeoplysninger?

Er det Lægeforeningens formål, at være det organ der gør sin indflydelse gældende på almindelige samfundsspørgsmål ved, at give lægestanden bemyndigelse til, at se bort fra sit lægeansvar og sine lægeetiske regler i henhold til lægeløfte for, at tilgodese kommunernes uansvarlige, kriminelle, og ulovlige forsøg, på besparelser i det offentlige.


Vedlagt:

Ugeskr Læger 2008;170(12):1069
Lægeerklæringer og troværdighed

http://www.ugeskriftet.dk/portal/pag..._2008_12_53689

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 25-03-2008 kl. 19:45.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat