Se enkelt indlæg
Gammel 23-10-2011, 16:35   #29
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Man har selv ret til at vælge en psykiatere ud fra kommunens “udlicitering” på nettet, fordi det hører under patientens rettigheder. Præcis som med fri sygehusvalg eller med ens egen lægens henvisning til en speciallæge.

Kommuner har ikke beføjelser til at vælge en bestemt speciallæge til nogen, ej hellere ikke en psykiater fordi han/hun skal komme i direkte kontakt med en og undersøge pågældende person.

Vis mig lovgivningen som give kommunen disse beføjelser!

Min SB, til at starte med, har selv ringet til min praktiserende læge og bedt om at henvise mig til en psykiater med henblik på udredning/erklæring ( nok for at kommunen kunne spare pengene ), men jeg har selv valgt at blive undersøgt af en psykiater som havde en aftale med kommunen, kun for at undgår alle mulige “misforståelser“.

Det fremgår både fra min lægejournal og korrespondance mellem mig og kommunen samt min Sygeopfølgningsplan.

Kommunens egen psykiatrisk lægekonsulent ønskede en special lægeerklæring fra en psykiater, men han kom slet ikke med nogle bestemte navne på dem som skulle have mig undersøgt.

Navnet på psykiateren fik jeg først i indkaldelsesbrev, så jeg viste slet ikke hvem det skulle være.
Men før, jeg gik til samtalen hos ham fik jeg læst en del om ham på nettet.

Der var et par ting som jeg har ikke brugt mig om, men i forhold til andre læger som jeg har læst om, syntes jeg, at han var ok.
Så det blev ham som udarbejdede den speciel lægeerklæring til jobcenters støre forargelse.
Tak ;-) Her er det ikke engang en læge der ønsker udtalelsen, men deres eget møj team!
Alle læger siger kun 1 ting, og ingen af dem, ej heller deres egen lægekonsulent peger på psykiater................Tværtimod.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat