Se enkelt indlæg
Gammel 10-11-2014, 12:21   #20
Annemone
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
Annemone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Kære Annemone

Det med hvornår kommunen må modregne TAE i udbetaling af ressourceydelsen er de 3 Gisne gav et link til hvor Mette Frederiksen i et svar til Beskæftigelsesudvalget skrev[/URL]:

Det følger dog af § 68 a, stk. 5, i lov om aktiv socialpolitik, at der ikke skal
ske fradrag i ressourceforløbsydelsen,hvis der er tale om en løbende udbetaling
af erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade
efter følgende love:
1) lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser,
2) lov om erstatningsansvar eller
3) lov om arbejdsskadesikring,


Når de så modregner, dvs hvis du ikke får TAE af ovennævnte 3 grunde, er der nogle selskaber der ikke udbetaler TAE fordi pengene så indirekte ryger i kommunens kassen (da kommunen sparer penge ved ikke at give dig fuld ressourceforløbsydelse). For dig betyder det i det tilfælde ikke økonomisk noget. Enten får du fuld ressourceforløbsydelse eller du får TAE + måske lidt ressourceforløbsydelseydelse (jeg ved ikke om TAE er lige så stort som ressourceydelsen).

Men bestemt surt at TAE i nogle tilfælde fratrækkes ressourceydelsen og i andre ikke. Det virker ikke fair. TAE er erstatning for tabt indkomst uanset hvad årsagen til at man får den udbetalt. Det er som om man bliver straffet for at have lavet en forsikring mod tab af erhvervsevne.

Godnat herfra
Akvamarin
Man må sige det ser ud som om de har "glemt" et område i deres lov om modregning. Nu har jeg nærlæst min police og forsikringsbetingelser fra PFA og kan kun finde frem til at de udbetales efter lov om Forsikringsaftaleloven og den er ikke nævnt i linket fra Gisne
Men jeg gir ikke op. Uanset vil jeg anke afgørelsen
Tak for hjælpen Akvamarin.
Annemone
Annemone er ikke logget ind   Besvar med citat