Se enkelt indlæg
Gammel 08-11-2014, 01:31   #15
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Annemone Se meddelelser
Hmm er lige nu sjovt nok blevet ringet op af min nye sagsbehandler fra kommunen. De vil have min police, da der står der. Og så svarer du Akvamarin lige det samme :-) har lige ringet til PFA og de sender mig hele policen, da jeg fandt ud af at jeg ikke havde den
Tak for hjælpen. Jeg er stadig mega forvirret og min sagsbehandler kunne heller ikke fortælle mig hvornår de må modregne og hvornår de ikke må så det altså ikke nemt.
Annemone
Kære Annemone

Det med hvornår kommunen må modregne TAE i udbetaling af ressourceydelsen er de 3 Gisne gav et link til hvor Mette Frederiksen i et svar til Beskæftigelsesudvalget skrev[/URL]:

Det følger dog af § 68 a, stk. 5, i lov om aktiv socialpolitik, at der ikke skal
ske fradrag i ressourceforløbsydelsen,hvis der er tale om en løbende udbetaling
af erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade
efter følgende love:
1) lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser,
2) lov om erstatningsansvar eller
3) lov om arbejdsskadesikring,


Når de så modregner, dvs hvis du ikke får TAE af ovennævnte 3 grunde, er der nogle selskaber der ikke udbetaler TAE fordi pengene så indirekte ryger i kommunens kassen (da kommunen sparer penge ved ikke at give dig fuld ressourceforløbsydelse). For dig betyder det i det tilfælde ikke økonomisk noget. Enten får du fuld ressourceforløbsydelse eller du får TAE + måske lidt ressourceforløbsydelseydelse (jeg ved ikke om TAE er lige så stort som ressourceydelsen).

Men bestemt surt at TAE i nogle tilfælde fratrækkes ressourceydelsen og i andre ikke. Det virker ikke fair. TAE er erstatning for tabt indkomst uanset hvad årsagen til at man får den udbetalt. Det er som om man bliver straffet for at have lavet en forsikring mod tab af erhvervsevne.

Godnat herfra
Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat