Se enkelt indlæg
Gammel 27-04-2009, 13:35   #9
Bjala
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2009
Lokation: -
Alder: 51
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bjala er ny på vejen
Først vil jeg da lige takke for Jeres svar

Svaret fra Arbejdsmedicinsk Klinik kan være op til 2 uger undervejs, og selvom lægen derfra mente, at man havde gjort hvad der er muligt for at udrede min sygdom og mente næste skridt er arbejdsprøvning, kan jeg ikke præcis vide hvordan formuleringen kommer til at lyde, eller om jeg kan regne med, at kommunen vælger at arbejdsprøve mig.

Min egen læge har i 2 nyere statusattester, udtalt at arbejdsprøvning, som kommunen tidligere har foreslået, med skånehensyn til angivne allergener, bør fastholdes.


Der er et spørgsmål der brænder meget på: Skal jeg søge kontanthjælp pr.1. maj 2009?


Går min sag i stå, hvis jeg ikke søger, eller fortsætter den som hidtil, med samme sagsbehandler, selvom jeg ikke længer får udbetalt sygedagpenge eller kontanthjælp?

Hvor stor formue må man have i forbindelse med at modtage kontanthjælp?

Hvis jeg nu søger kontanthjælp (og får den tildelt), så er det vel den ydelse jeg bliver arbejdsprøvet under?



Med hensyn til at klage.

Hvis jeg ikke har modtaget svar fra Arbejdsmedicinsk Klinik inden 1. maj (ca. 15 dage efter jeg modtog brevet: Vedrørende udsættelse af afgørelse om forlængelse af sygedagpengene) bør jeg vel anke afgørelsen (som jeg synes er svære at formulere, fordi det netop ikke er en endelig afgørelse, men en udsættelse om en afgørelse) og henvise til § 28 som forlængelsesgrundlag - alle de andre §´er har de vel givet begrundelser for ikke at forlænge efter?


§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

28.1 Anvendelse af arbejdsevnemetoden i form af ressourceprofil
Kommunen skal forud for en afgørelse om at standse udbetalingen af sygedagpenge på grund af varighedsbegrænsningen anvende arbejdsevnemetoden i form af en ressourceprofil med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Der henvises til reglerne herom i bekendtgørelse nr. 1402 af 13. december 2006 om beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne (arbejdsevnebekendtgørelsen). Ved anvendelsen af bekendtgørelsens bestemmelser bør afdækningen af de enkelte elementer i ressourceprofilen afpasses i forhold til den konkrete situation, jf. nærmere pkt. 15.1 om arbejdsevnevurderingen.




Håber I kan hjælpe lidt med mine mange spørgsmål, jeg har min fagforening inde over sagen og jeg har aktindsigt (selvom jeg indimellem skal rykke lidt for at blive opdateret) - men det er altid rart at kunne få endnu en del menneskers syn på sagen

MVH L

Sidst redigeret af Bjala; 27-04-2009 kl. 13:59.
Bjala er ikke logget ind   Besvar med citat