Se enkelt indlæg
Gammel 01-04-2006, 01:19   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvordan søger vi førtidspension til min mand?

Citat:
Først og fremmest er der lige en misforståelse der skal sætte på plads - man skal IKKE underskrive en ressourceprofil - herunder godkende den.

En ressourceprofil er et arbejdsredskab som ikke er muligt at slette i, når tingene først er skrevet, hvilket er en retssikkerhed for borgeren.

En ressourceprofil består af det faktuelle som borgeren, læger og andre samarbejdspartnere medvirker til.
Vurderingerne er faglige vurderinger, der ikke kan ændres på, forstået på den måde, at det er sagsbehandlerens faglige vurdering udfra de faktuelle oplysninger.

Borgeren kan komme med kommentarer dels til det faktuelle, om det nu er korrekt eller om der mangler noget, og selvfølgelig kan borgeren også være uenig i den faglige vurdering.
Borgeren kommer med kommentarer og sagsbehandleren skal vurdere om der skal foretages en ny vurdering udfra borgerens kommentarer - den skal ikke underskrives/godkendes af borgeren.

Hej PiaB..

Hmm ja den med underskrift på ressourceprofilen den ville jeg da lige kommentere..

Så sent som i Tirsdags var jeg oppe og få bragt de sidste ting i orden med min egen ressourceprofil..

Her fik jeg besked af min sagsbehandler om at når hun lige havde fået sat de sidste detaljer på plads, så ville hun fremsende den til mig til gennemsyn OG underskrivelse...

Så hvorvidt ressoruceprofiler skal underskrives det er der åbenbart delte meninger om ....


MEN når jeg nu altid brokker mig så skal jeg da også lige have det andet med...

Jeg har fået en ny sagsbehandler, lydhør og omhyggelig og ikke mindst til at snakke med ..

Man skulle tro at jeg også har fået ny jobkonsulent..
Lydhør og omhyggelig påpasselig og hurtig på aftrækkeren og til at tale med (men han er altså ikke skiftet ud, han må bare have taget en morgenpille )

Jeg starter i Praktik på Mandag, i et job jeg har fundet hos AF, det var et almindeligt job , som jeg selv kontaktede dem om , og spurgte om det kunne laves om, de syntes at fleks lød spændene og inviterede min jobkonsulent og jeg til samtale ..
Under samtalen fortalte de at de kunne se et helt nyt område for flekser (de bruger mest folk mellem 8-20 timer om ugen)

Nå men det korte af det lange blev... jeg starter på mandag, jeg fik lov at vælge nogle flere flekser som jeg mente kunne passe i den jobprofil (har lige været på kursus, så kendte mange flekser i kommunen) så jeg starter ikke alene på mandag.. vi starter op tre mand høj ..

Min praktik aftale (som jeg jo altid brokker mig over ikke bliver lavet og at jeg ikke får en kopi af) er allerede lavet ,og jeg får en kopi af den i næste uge..

Aftalen lyder på praktik (oplæring) i to månder, går det godt og jeg kan finde ud af det, så er jeg ansat fra den 1 Juni..

Ville lige skrive det, så man kan se at et nogle gange godt kan betale sig at hænge i og holde på regler og love og brokke sig hvis det hele er gået i stå

Og syntes da også lige at du skulle vide det, men det kommer der mere om i en ny tråd, for det er som sagt et helt nyt område for både firma og os tre flekser som starter mandag + firmaet er villig til at ansætte flere flekser hvis det går godt, med os tre
  Besvar med citat