Se enkelt indlæg
Gammel 25-09-2013, 19:38   #11
sauer1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2012
Indlæg: 48
Styrke: 13
sauer1 er ny på vejen
hej Line

sagsbehandlere er vel, nu om dage, ikke andet end marionetdukker, som bare skriver hvad folk højere oppe i hierarkiet sidder og bestemmer. Så når kommunalbestyrelsen beslutter at der skal spares 10 mill. eller at der "kun" bevilliges 10 førtidspensioner - eller kun 50 må få forlænget sygedagpengene indeværende år. Jaa så går det som det oftest går. Nemlig at folk bliver puttet i den billigste kasse, som syrenen også skriver.
Alt andet er ikke vigtigt!
Regeringens intentioner med den nye reform er efter min mening tvivlsomme.
Enten var intentionen som der blev sagt af ministeren- at ingen skulle miste forsørgelsesgrundlaget, og der skulle være en helhedsorienteret indsats - hvis det er tilfældet så har reformen spillet fallit.
Eller det ser godt ud på papiret - men loven er udfærdiget så kommunerne med vilje kan krybe udenom - og regeringen regner så med at folk bliver "raske" når kassen smækker i. I hvert fald ser statistikkerne bedre ud, da dem på ægtefælleforsørgelse ikke figurere nogen steder.
Det er da fint, hvis syge kan arbejde i et eller andet omfang. Det vil de fleste sikkert også gerne Inkl. mig. Jeg kan kun sige, at i mit tilfælde, er arbejdsevnen, blevet ringere af at blive trukket rundt i manegen i kommunens cirkus. Og nye symptomer er kommet til.
Loven er ikke 5 sure sild værd - før den bliver meget mere udspecificeret, og konkret. Gerne med udskiftning af ordene bør, må og kan til ordet skal.
Pøj pøj med uddannelsen - vi har brug for nogle som dig, som gerne vil hjælpe mennesker. Det håber jeg virkelig du får mulighed for.
hilsen sauer1
sauer1 er ikke logget ind   Besvar med citat