Se enkelt indlæg
Gammel 09-09-2009, 10:29   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sagsbehandlere glemmer AAAALT for ofte, at en skidt nyhed godt kan formidles på en venlig og respektfuld måde der indikerer, at de føler med klienten, forstår klientens frustrationer og er kede af det på klientens vegne....

Tror de fleste der går amok på sagsbehandlerne, netop har følt afmagt og at sagsbehandleren er hoverende og straffende....

Hjemløse, tjaa....der er jo mange kategorier af hjemløse - jeg bor lige ved siden af Sundholm og har dagligt kontakt til flere af dem. Nogen vil hjælpes og andre vil ikke hjælpes. Nogen har med vilje valgt at leve det liv, andre har haft omstændigheder inde over der har gjort, at de næsten er drevet ud i det. Der ligger mange triste historier bag de fleste hjemløses skæbner.

Om de er mere sig selv end andre, tror jeg dog næppe, de fleste af dem har et alkohol og/eller pille misbrug, der gør at de ikke har været i kontakt med sig selv i gennem MANGE år, og flere har næsten kun barndomsminder tilbage, for resten står ligesom i en tåge....

Der er også rigtig mange der får deres førtidspension, og som har drukket den op inden der er gået en uge, andre har slet ingen midler og lever nok mere af de andres pensioner og så af dét de kan bumse sig til hen af vejen....

Det er ikke så ofte jeg giver dem penge, men omvendt, så har jeg ofte taget mig selv i at gi en flok bajere til kredsen en varm sommer dag, eller betale regningen ud for en nede i kiosken der står og fedter rundt med flaskerne, eller gi en pakke smøger osv, og så køber jeg altid HUS FORBI fordi jeg synes det skal belønnes at de står der på hjørnet i al slags vejr og sælger deres aviser...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat