Se enkelt indlæg
Gammel 15-06-2015, 11:16   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af neemos Se meddelelser
Hej alle,

Jeg står i den situation at jeg snart bliver smidt ud pga. jeg ikke kan betale huslejen. Jeg har dog fundet andet sted at bo midlertidigt rundt om hos forskellige venner, når det hele starter. Har beds kommunen om hjælp men har fået afslag, surprise. Det er der selvfølgelig klaget over, men inden den bliver behandlet er jeg jo længe smidt ud.

Men hvordan med adresse pligten nu om dage, jeg synes det er meget konfust og modsigende det man læser rundt omkring.

Jeg har mulighed for at have post adresse hos mine forældre, men det er jo ikke i den kommune hvor jeg bor nu, har det nogen indvirkning?

Er det iorden kun at have en post adresse nu om dage, eller kan de nægte en kontanthjælp hvis man ikke kan dokumentere hvor man bor?

Jeg har læst af man skal kunne dokumentere hos hvilke venner man sover hos osv, kan det virkelig være rigtigt, for så er der jo ikke nogen der vil hjælpe?

Mvh B.
Helt simpelt, så er det opholdskommunen der er den ansvarlige for din sag.

Så opgiver du adresse i en anden kommune end den nuværende, så er dén den ansvarlige..

Men det betyder altså også, at du IKKE må opgive en adresse der IKKE stemmer med dit faktiske daglige ophold
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat