Se enkelt indlæg
Gammel 29-08-2013, 10:36   #3
jansørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
jansørensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Senna Se meddelelser
Jeg mistede mit flexjob kort før nytåret 2013. Efter sygemelding er jeg nu på ledighedsydelse og henvist til et konsulentfirma som hjælper mig med at finde nyt job. Dette er ret meget op af bakke, da jeg ikke kan arbejde ret mange timer om ugen, og der jo stort set ikke er noget at søge.

Jeg har fået at vide af konsulenten, at min ledighedsydelse vil falde efter en periode på højeste ydelse.

Er der en her der ved hvor længe man kan modtage højeste ledighedsydelse, og hvad falder den til?

Under alle omstændigheder har jeg fået oplyst at ydelsen falder når jeg fylder 60,5 år.
Er dette rigtigt? ....og hvorfor lige 60,5 år? Selv er jeg først berettiget til efterløn senere end 60,5 år.

Jeg indbetaler til efterløn, eller det der svarer til dette som flexjobber.
Hvor meget får man udbetalt i efterløn?
Jeg har en privattagnet invalidepension som jeg får udbetalt sideløbende med ledighedsydelsen.
Kan kommunen trække noget fra for den, hvis jeg går på efterløn?

Åhh...jeg har tusinde spørgsmål. Føler mig SÅ alene.

Venlig hilsen
Senna
ved det er rigtigt at man kun kan få ledighedsydels til man fylder 60.5 år.
derefter er man selvforsørgelse, indtil pensioneringen,det er i den forbindelse godt at have en form for opsparing-efterløn parat der,der er noget der hedder flexydelse det er en form for efterløn for fleksjobbere,men spørg evt din sagsbehandler der er ´kommet mange nye regler der kan være svært at sætte sig ind i
jansørensen er ikke logget ind   Besvar med citat