Se enkelt indlæg
Gammel 13-02-2008, 11:23   #13
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Thumbs down Varighedsbegrænsningen - kontanthjælp

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Marolle det er den klassiske historie om kommunerne der venter til sidste øjeblik og så kommer de igang...det er godt du selv retter henvendelse og rykker for en afklaring...og jeg tror den kommer nu...du skal bede om fleksjob eller pension efter min mening...lad din sagsbehandler høre dine meninger ...det er bedst .

det her er klassisk...
De sagde også at nu har "vi" jo travlt fordi min sygedagpenge udløber til maj måned, og jeg kan ikke få forlænget det mere fordi jeg allerede har det fået det forlænget 2x13 uger...
jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle sige, jeg har venter over 5 måneder på bare og høre fra dem!!! det er da ikke mit problem at de først har taget sig sammen nu ???!


Sålænge du er i afklaring kan de ikke tage dine sygedagpenge..

Kan de tage dagpengene fra mig så jeg slet ikke har nogen indkomst, når nu vi er igang med en arbejdsprøvning ??

Nej de kan de ikke.

Hejsa,

Med paragrafferne i "hånden" kan de tage sygedagpengene fra en klient, idet du så falder for varighedsbegrænsningen. Herefter overgår klienten så til kontanthjælp, hvis altså der ikke er en smule formue i familien -eller du kan blive forsørget af mandens indkomst. Det er i hvert fald min kommunes politik.

mvh
Cherie
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat