Se enkelt indlæg
Gammel 11-03-2017, 17:28   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Du spørger, Vovse om vi har fået journaler udleveret. Desværre er der ikke så meget vi,
Jeg skrev "i" fordi jeg henvendte mig til både dig og Strandpigen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Jeg kan se journalerne på sundhed DK, og så printe dem ud.
Er det ikke kun prøvesvar o.l. man kan se på sundhed.dk?

Eller kan man også se lægejournaler dér?

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Han var aggressiv, rå og uforskammet, da jeg bad om en priktest.
Det er Bispebjerg der opfordrede mig til det og sagde det skal gå gennem egen læge, men jeg har allerede fundet en anden løsning, så pyt med ham.
Hvis det er en priktest for at teste for allergi, så mener jeg helt bestemt den kan laves hos en øre, næse, hals-læge, uden henvisning.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Hvordan pokker kan man forbedre en fysisk lidelse, med kognitiv terapi og mindfullness!?
Det eneste jeg kan forestille mig er, hvis en patient med en kronisk fysisk lidelse, som ikke kan kureres, har svært ved at leve med det, så kan patienten måske have glæde af nogle "værktøjer" til at lære, at acceptere tingene og leve med det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Hvad med at vi stopper med at lønne alle fortalere for funktionelle lidelser og term modellen. Så kan de lære at tænke sig til deres løn, via kognitiv terapi.
"Nej nej, du skal ikke tænke over at du ikke har nogen penge på kontoen. Du skal tænke positivt. Tænk på at der ikke er minus på kontoen!"

"og i næste time skal i lære at forestille jer at jeres daglige havregryn med vand, er en lækker bøf med sovs"
Det lyder som en riiigtig god idé.

Jeg har heldigvis endnu aldrig mødt en "term"-læge, men jeg har været i kløerne på en værkstedsleder på et beskyttet værksted (arbejdsprøvning), som tydeligvis havde lært noget term.

Når jeg henvendte mig og fortalte, at mine ryg-smerter var så slemme, at jeg ville tage hjem, så blev jeg hevet ind til "forhør", og blev bl.a. spurgt: "hvad sker der hvis du fortsætter".
Også da jeg forklarede, at jeg dagen før var blevet svimmel derhjemme og var nødt til at sætte mig, p.g.a. rygsmerterne.

Så spurgte jeg ham, "hvis nu du tager et bræt, en pakke pap-søm og en klap-hammer og begynder at slå pap-sømmene i brættet med klap-hammeren, hvad tror du så der sker?"

Hans respons var "jeg forstår ikke hvad du mener". Det var simpelthen en indlært sætning, som blev brugt hver gang jeg blev for "nærgående".

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Min hund har en medfødt øjenlidelse, men dyrlægerne konverterer det da ikke til at det er noget hunden tror.

Det kan være man skal lege hund eller hest næste gang man skal undersøges.
Åååh nej, lad endelig være med det, du risikerer bare, at de kommer med 2 sprøjter (aflivning).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat