Se enkelt indlæg
Gammel 25-11-2017, 00:59   #316
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
OBS! Fra en lukket FB gruppe, derfor har jeg slettet navne

Jeg er overlæge på reumatologisk afd. xxxx sygehus.

Ankestyrelsen har taget en afgørelse sommeren 2013, som går ud på at kommunen kan presse patienter, som er sygemeldt pga diskusprolaps i lænden til at lade sig operere for denne prolaps.

Hvis patienten siger nej tak til operation, så har kommunen ret til at stoppe sygedagpengene.

(Det forudsætter naturligvis at en neuro- eller ortopædkirurg, vurderer, at det er muligt at operere).

Ankestyrelsen vurderer at risikoen for liv og førlighed er meget lille, når man bliver opereret for diskusprolaps i lænden.

Denne vurdering er lægefagligt forkert, idet risikoen er betydelig større ved at blive opereret. Dette har jeg redegjort for i en vedhæftet fil. Desuden mener jeg, at afgørelsen er udtryk for et kynisk menneskesyn og uetisk.

Desuden er borgernes retssikkerhed ophævet. Desuden er det ulovligt at tvinge mennesker til at lade behandle, idet patienten ifølge Sundhedsloven, selv skal give tilladelse til behandling (undtagen den helt specielle tvangsbehandling af patienter med svær psykisk sygdom).

Patienten har jo ikke deres egen fri vilje til at fravælge operation, hvis kommunen kan stoppe sygedagpengene, hvis patienten siger nej tak.

Jeg og flere andre vil derfor gøre meget for at få Ankestyrelsens afgørelse ophævet.

Ankestyrelsen vil dog ikke ophæve den godvilligt.

Sammen med advokater er jeg derfor igang med at forberede en retsag mod Ankestyrelsen.

Jeg er derfor gået på Facebook, fordi jeg gerne vil vide mere om, hvor mange patienter i Danmark, der føler sig presset af kommunen til at lade sig operere for en diskusprolaps, enten i lænden eller i nakken.

Hos de der er blevet opereret, da vil jeg vide, hvordan resultatet af operationen er blevet.

De der er blevet presset af kommunen, men alligevel har sagt nej tak til operation, har de fået stoppet sygedagpengene?

Vi er interesseret i at skaffe patienter, der vil føre sag mod Ankestyrelsen med baggrund i deres afgørelse.

Venlig hilsen XXXX XXXXX


phhmw

Jeg har kendskab til både navn på overlægen og hvilket hospital det drejer sig om.

Jeg har ingen kendskab i skrivende stund om en eventuel retssag.

Hilsen Peter

Bilag, mit indlæg efter at jeg opdagede ovenstående indlæg

XXX XXX og alle andre der følger denne tråd om Tvang i den sociale sagsbehandling.

Hvordan går det med en eventuel retssag imod Ankestyrelsen? Jeg spørger fordi, det er mig der har startet problematikken op i tråden https://www.k10.dk/showthread.php?t=27836 een time efter at Principafgørelse 108-13 "Gældende" blev udsendt https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160588 og hvor Folketinget endnu engang forlængede forsøgsperioden med yderligere 3 år, frem til juli 2019.

Ankestyrelsen er dog IKKE enig i hvad Folketinget udsender af forbud CITAT " Det betyder imidlertid ikke, at den sygemeldte kan sige nej til behandling og få udbetalingen af sygedagpenge forlænget i tilfælde, hvor forlængelsesbestemmelserne – evt. på grund af afslaget på behandling – ikke er opfyldt. Hvis der fx ikke kan ske en afklaring af pågældendes arbejdsevne inden for 69 uger efter lovens § 27, stk. 1, nr. 2, kan der ikke forlænges efter denne bestemmelse. Det gælder uanset årsagen til, at afklaringen ikke kan ske, og derfor også, hvis det er, fordi den sygemeldte ikke ønsker lægelig behandling."CITAT slut.

Læs https://www.k10.dk/showpost.php?p=317446&postcount=190 MVH adskillige lumbale operationer for diskusprolaps, højeste pension, kronisk smertepatient og §4 patient

98.006

Sidst redigeret af phhmw; 25-11-2017 kl. 01:04.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat