Se enkelt indlæg
Gammel 11-11-2016, 12:13   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Aktivloven:
"§ 68 a. Har modtageren af ressourceforløbsydelsen indtægter, trækkes disse fra i ydelsen, jf. dog stk. 2-4. Indtægter, der udbetales for en periode, der ligger, før modtageren af ressourceforløbsydelse er begyndt i et ressourceforløb, medfører ikke fradrag i ressourceforløbsydelsen. Tilsvarende gælder for udbetaling af indtægter for en periode, der ligger efter tidspunktet for ophør i et ressourceforløb.

Stk. 2. Har modtageren af ressourceforløbsydelsen lønindtægter, herunder beløb, som den pågældende modtager fra arbejdsgiveren eller Lønmodtagernes Garantifond ved ophør af ansættelsen, nedsættes ressourceforløbsydelsen efter § 68 med 30 pct. af lønindtægten, indtil den samlede lønindtægt inkl. pension udgør 13.839 kr, og med 55 pct. af lønindtægten derudover.

Stk. 3. Har modtageren af ressourceforløbsydelsen indtægter som led i tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller tilbud i medfør af integrationsprogrammet efter integrationsloven eller andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger, ses der ved beregningen af ressourceforløbsydelsen efter § 68 bort fra 15,90 kr pr. udført arbejdstime. Det beløb, der samlet ses bort fra, kan ikke beregnes på grundlag af mere end 160 timer pr. måned. "
http://www.socialjura.dk/content-sto...ktivlov/#c6644

Som jeg lige forstår den paragraf, modregnes lønnen i din ydelse, efter stk 2.
Hvordan ift firmaets økonomi, det ved jeg ikke lige
Den gratis retshjælp kan muligvis hjælpe med den slags


Men det sagt, så tror jeg det er meget vigtigt, at det foregår efter aftale med din kommune, at du arbejder imens du er i ressourceforløb.
For hvis du f.eks. skal i arbejdsprøvning, kan det jo have stor betydning for resultatet, om du arbejder ved siden af.

Og lige en anden ting: nu ved jeg ikke hvad du har fået af hjælp ift din ADHD. I Odense har CSV et ADHD kursus. Der er vidst også noget i svendborg. Det er langt væk, men prøv at høre om der er lignende tilbud i nærheden af dig. Spørg evt ADHD foreningen og/eller psykinfo
Jeg fik rigtig meget ud af ADHD kurset, fordi det var gruppe-undervisning, og det at sidde i en gruppe hvor der sidder mindst en i lokalet der kan genkende den problematik man hiver frem, hjalp i hvert fald mig meget

Når du har skrevet 5 indlæg kan du skrive privatbesked. Du er velkommen til at skrive til mig i pb der. Er selv diagnosticeret med ADD/ADHD i en alder af 20 år, og er nu 24 år
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat