Se enkelt indlæg
Gammel 13-04-2017, 21:17   #85
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Minister vil hænge genstridige kommuner til tørre på nettet

http://www.dr.dk/nyheder/indland/min...rre-paa-nettet

Socialminister Mai Mercado (K) mener, at kommunerne forsøger at gå til grænsen i socialsagerne, men det skal de ikke have lov til. Derfor vil hun offentliggøre en liste, så alle kan følge med i, hvor mange klagesager de enkelte kommuner får ændret af Ankestyrelsen på socialområdet.

- Vi hører, at nogle kommuner direkte siger, at for dem er det et spørgsmål om at gå til kanten og teste serviceniveauet, og det bryder jeg mig ikke om. Det er derfor, at jeg nu siger, at så må man op og hænge på tørresnoren.

KL: Vi har intet imod liste
Hos Kommunernes Landsforening (KL) har man intet imod, at der bliver offentliggjort en liste over problemkommunerne, siger Thomas Adelskov (S), der er formand for Social- og sundhedsudvalget.

PH
Nu er det ikke KL en privat interesseorganisation der skal bestemme, hvad Folketinget skal og bør gøre.

Hvilket argument skulle der også bruges imod forslagt?

Tilsynet vs Ankestyrelsen skulle hellere overveje om tiden ikke er inde til at bruge deres sanktionsret, som endnu ikke er brugt i sociale sager.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat