Se enkelt indlæg
Gammel 05-04-2017, 13:56   #83
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tak for at gøre opmærksom på endnu en god artikel i Information, men desværre helt uforståelig med en sagsbehandlingstid på ca. 2 år på en "open and shot case".

Udover selv kampen med systemmet i forhold til en forældres m ung handicappet person bider jeg mærke i og kan fuldt tilslutte mig flg.:

Citat:
Sagen er bare, at hun ofte koster væsentlig mere i sagsbehandling, end nødvendigt er, og socialvæsnet ligner til tider et ekstremt dyrt beskæftigelsesprojekt.

Meget havde været sparet, hvis én sagsbehandler – og ikke 11 forskellige – havde haft sagen. Meget havde været sparet, hvis man havde taget udgangspunkt i al den viden, der allerede fandtes i hendes sag. Meget havde været sparet, hvis de skiftende sagsbehandlere havde haft tillid til, at Center for Hjerneskade og jeg var troværdige og vigtige parter i forhold til at vurdere Siris fremtidige behov.

Vi har langsomt, men sikkert fået skabt et velfærdssystem, der æder sin egen hale og efterlader en slipstrøm af tabere i kølvandet.
Min fremhævning.

https://www.information.dk/debat/201...utm_content=tp

Og tænk på hvad 2 års arbejde med alle involverede har kostet rent økonomisk. Og helt unødvendigt, medmindre der er sat som inddirekte mål, at fastholde en stor beskæftigelse indenfor dette social- og sundhedsområdet.

Og hvorfor har Moderniseringsstyrelsen ikke for lang tid siden udmøntet væsentlige tiltag omkr. effektivisering indenfor den del af forvaltningen? Spørger jeg retorisk.

Grunden skal nok søges i den nu gængse holdning (også fra politisk hold), at alle borgere, der mener de har brug for en offentlig ydelse, nok er en potentiel socialbedrager, og at der efter et årti el. 2 med den gamle Bistandslov, nok sad en masse offentlige ansatte i disse dele af forvaltningen og delte penge ud, som de var julemanden. Bare for deres egen tilfredsstillelse skyld!

Man kan kun få den tanke, at dette system, som skulle hjælpe syge borgere, nu selv er blevet alvorligt, ja endda uhelbredeligt syg.

Måske kunne man med et glimt i øjet bruge denne term, som betegnede for dette system: varigt og svært kronisk tilstand. Og for at sætte sagen på spidsen: uden reel arbejdsevne.



Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat