Se enkelt indlæg
Gammel 13-08-2014, 03:35   #29
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser
Kan kun give dig ret TimeGuest, klinisk depression er et helvede.
57 år nu, og har haft den ene depressive periode efter den anden siden mit sekstende år.
Det er bla. også derfor, at det er så vigtig at få trukket fem i lyset, om der er virksomme behandlingsformer , der virker ift. den klassiske behandlingsresistente depression og som med et minimum af videnskabelig evidens siger god for at der også er en underbygget behandlingseffekt.


Som hejhejhej2 er inde på, kan stofskiftesygdomme have en indflydelse på psyken ...


Jeg tænker også, at det er væsentligt, at man som depressionsramt har nogle gode torvholdere og forhandlingspartnere, der kan tage fat, der hvor man som depressionsramt måske ikke selv magter at tage fat for at få skred i tiltag, der kan bedre depressionstilstanden.

Jeg har vist nævnt det før: Der er videnskabelige undersøgelser, der peger på, at 1) der er en sammenhæng i mellem graden af depression og graden af D-vitamin-mangel og 2) at ω-3 essentielle fedtsyrer har en let antidepressiv effekt.

Så få målt D-vitamin-niveauet ... det skal helst ligge over 100 nmol/l (normalinterval: 50 - 160 nmol/l) hos depressive og hæld noget fiskeolie ned i dybet (fx Eye Q og/eller Livetsolie) med mindre der er medicinske grunde til at lade være (typisk at man er i behandling med "blodfortyndende" midler eller har en operation i udsigt).


Jeg så på et tidspunkt et indslag på TV, der nævnte, at "vågen-terapi" havde en effekt på nogle behandlingsresistente depressionspatienter.

Det var Poul Videbech fra Aarhus, der talte om det ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat