Se enkelt indlæg
Gammel 12-08-2012, 03:01   #1
Poison Ivy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Lokation: Holbæk
Alder: 36
Indlæg: 6
Styrke: 0
Poison Ivy er ny på vejen
Lige nogle spørgsmål

Hej alle

Jeg er ny herinde (gammel bruger men aldrig rigtig brugt siden)

Jeg har nogle spørgsmål til de ting der sker i min sag lige pt, men for at forstå det får i lige hele baggrunden.

Jeg blev godkendt til fleksjob i '09, jeg har aldrig haft et fleksjob men konstant været på KH.

Jeg har en sygdom der hedder Marfan Syndrom, den medfører jeg har en mild scoliose, jeg har kroniske smerter i det meste af kroppen, men primært lænd,hofter,ryg og nakke...udover det er der de mindre smerter i skuldre, knæ, ankler og hovedpine.

I maj '11 blev jeg først sendt over til et firma der hed Kompetanceporten, lavede CV og gloede på facebook...så blev jeg af dem sendt i virksomhedspraktik og var der en måned. Efter praktikkens ophør hørte jeg hverken fra Kompetanceporten eller kommunen.....i 1 år!

Her i Juni (dette år) blev jeg så kaldt ned på Jobcentret hvor min nye sagsbehandler undskyldte de havde glemt mig. Hun sendte mig videre til et andet firma (Uddannelses Center Sorø) i et 6 ugers forløb hvoraf de 4 skulle være praktik. UDC lå så langt væk fra mig så når jeg havde cyklet derud og hjem igen havde jeg mange kraftige ekstra smerter.

Jeg havde i forvejen gjort SB opmærksom på der var langt derud for mig, men hun sagde det var det eneste der var udover Kompetanceporten der havde med fleksjobbere at gøre og Kompetanceporten lå også ret langt væk.

Nå men
Jeg kom i praktik og var enormt glad for at være der, og de var også glade for mig, men der var desværre ikke råd til at ansætte mig, så kommunen afviste min anmodning om forlænget praktik.

Jeg snakkede i tlf med SB og hun nævnte at de "måske" ville overveje et forløb på Susågården..Nu har hun så sendt mig en mail hvor hun skriver :

"Vi har besluttet ikke at forlænge dit forløb i nuværende praktik, da der ikke efterfølgende er mulighed for ansættelse.

Det er besluttet at henvise dig til en 13 ugers vejledningsforløb på Susågaarden. Du vil få brev om dato for start herpå."


Jeg troede jo jeg havde en mulighed for at snakke med hende og fortælle at det er umuligt for mig at cykle ned til Susågården og hjem igen uden at skulle lægge mig syg de næste 3-4 dage, i og med hun i telefonen sagde de "måske" overvejede at sende mig derned. Nu får jeg så den mail...intet officielt..intet papir, ingen klagevejledning.

Udover det kender jeg til Susågården via andre som siger det er forfærdeligt, at det mest er narkomaner og alkoholikere, og derved siger de at det slet ikke er det rigtige sted for mig. (jeg ved det jo ikke personligt da jeg ikke har været der) Det er et 13 ugers forløb hvor jeg kommer til at sidde og lave CV (som ER lavet og ER up-to-date) og glo på facebook...


Mine spørgsmål

Er det ok kun at informere mig om en beslutning via mail?

Er det ok at jeg ikke får en klagevejledning med i deres beslutning?

Er det ok at SB så åbenlyst overhovedet ikke tager hensyn til mine fysiske problemer som jeg har nævnt gang på gang?


Sorry for det lange indlæg, men håber der er nogen der gider svare
Poison Ivy er ikke logget ind   Besvar med citat