Se enkelt indlæg
Gammel 26-06-2020, 22:30   #130
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sosu i cannabis-klemme: "Det er frustrerende, for jeg vil jo gerne hjælpe"

https://www.fagbladetfoa.dk/Artikler...brev&utm_term=

Social- og sundhedsassistent Alice Skov havnede i et dilemma, da en kræftsyg borger ville have hjælp til at tage medicinsk cannabis. Og hun er ikke den eneste. Mere en halvdelen af FOAs medlemmer i sosu-sektoren savner viden om forsøgsordningen med medicinsk cannabis.


Alice Skov er hjemme hos en borger. En kvinde, der er syg af kræft. Så syg, at hun har
følt sig tvunget til at prøve en alternativ behandling, når intet andet hjælper. Hun har selv bestilt medicinsk cannabis hjem. Enten plejer hun at kunne tage det selv, ellers hjælper datteren hende.

Men denne dag er det kun social- og sundhedsassistent Alice Skov fra hjemmeplejen, der er til stede. Og den kræftsyge kvinde, der ikke selv kan bevæge sig hen til køleskabet, beder derfor Alice om hjælp. Problemet er bare, at Alice har fået at vide af sin leder, at
hun ikke må give hende det.

Læs også: Sosu’er savner viden om forsøgsordning med medicinsk cannabis

Det var forfærdeligt at stå i. Som social- og sundhedsassistent har jeg en moralsk forpligtelse til at sørge for, at de mennesker, vi tager os af, har det bedst muligt. Og jeg kunne se, at det hjalp hende. Men samtidig ville jeg jo ikke gøre noget ulovligt og miste mit arbejde og min autorisation,” siger Alice Skov.

Hun endte med at sige nej. Og den smerteplagede borger, der havde anskaffet
sig cannabis uden om lægen, måtte vente på, at datteren kom forbi og hjalp hende.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat