Se enkelt indlæg
Gammel 25-07-2009, 21:00   #18
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hmm. Min bekymring går mere på: Jamen hvis det ér så skide ufarligt, hvorfor så alt den panik på? (underforstået, er der noget vi ikke er blevet oplyst om)?

Hvis det 'bare' er en ganske almindelig og totalt ufarlig influenza, hvorfor så lukke skoler??
Hvorfor skal folk i isolation, hvorfor bliver der båret mundbind mm?

Der er jo influenzaer hvert eneste år, uden drama.

Jeg synes altså det virker NOGET suspekt, og jeg tror ikke vi ved det halve af sandheden.
Der er noget mystisk over dette her............
Jamen grunden er jo, at det er et nyt virus, som man fra starten af ikke vidste helt nøjagtigt hvad var SAMT at udsatte befolkningsgrupper endnu ikke er vaccinerede mod sygdommen. Desuden forsøgte man i starten at hindre smittespredningen, men det har jo vist sig at være umuligt, og langt de fleste bliver ikke længere indlagt i isolation - de får lov at komme hjem til sig selv. Lægerne bærer jo mundbind for ikke at blive smittet, da de jo er i en udsat position og heller ikke endnu har haft mulighed for at blive vaccineret.

Pressen lever af sensationer, og det sælger ikke aviser, hvis de skriver at influenzaen ikke er særlig farlig.., men man vil nok forsøge at forhindre smittespredningen, så længe de udsatte grupper ikke er vaccinerede.

Sidst redigeret af gh72; 25-07-2009 kl. 21:06.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat