Se enkelt indlæg
Gammel 22-06-2017, 17:59   #9
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sarahsnl Se meddelelser
Hej og tak fordi du tog dig tid til at skrive :-)

Det er netop erfaringen med hvilke behandlingssteder er gode jeg søger - man kan nemlig i dag benytte sig af frit sygehusvalg og selv vælge hvor man vil hen, dvs at efter man får en tid på et behandlingssted, fks nannasgade, kan man ringe til centralvisitationen for psykiatrien og sige at man vil til fks Stolpegården. Man kan så skulle vente til ønskede behandlingssted har plads. Man kan vælge frit inden for regionen. Og der er forskel på behandlingssteder, selvom der ikke burde være det - har jeg lært af bitter erfaring.

Jeg har fundet ud af at man kan blive henvist til 'regionsregi' hvor der er flere ressourcer, men jeg er ved at finde ud af hvor er godt og hvor er skidt.

Distriktspsykiatrien er nemli generelt skidt og Møntmestervej er helt forfærdelig - jeg blev grelt overmedicineret, fejldiagnoseret og bhandlet af studerende psykiatere pga personalemangel der. så jeg vil prøve at vælge det rigtige sted denne gang :-)


Hvordan var din oplevelse af nannasgade generelt? Var der nok personale) var stemningen god? var der tid til patienterne? kunne man få fat på dem når man ringede? Hvordan forholdt lægerne sig til deres svar til kommunen når de ville have status? var der overmedicinering eller fokus på terapi? osv

Mange tak igen, det er dejligt at få lidt sparring :-)
Jeg kender ikke Møntmestervej personligt ,men kender til andre distriktspsykiatriske centre qua mit tidligere job, og jeg må sige, at jeg intet godt har at sige om dem.
Det blev af mig oplevet som rene receptfabrikker.
om det har ændret sig ved jeg ikke.

Generelt var min oplevelse af Nannagade god.

Jeg ved ikke om der var nok personale, men det er mit indtryk.
Stemningen var fin, følte mig vel taget imod.

Når man kontakter dem telefonisk er det en sekretær der tager telefonen, og hvis de ikke kan omstille til behandler sender de en besked.
Jeg er dog blevet omstillet til både læge og terapeut, men hvis de sidder med patienter er det jo fair nok, at de ikke skal forstyrres af telefonkald.

I mit tilfælde var der ikke focus på medicin. Tværtimod ville de helst have at man intet tog, da det kunne forstyrre terapien.

Vedr. status tog det lidt tid, men jeg var også utålmodig, da jeg ville søge pension.
Men der var noget galt i systemet. Nannasgade havde ikke modtaget anmodning fra jobcentret. jobcentret sendte igen og igen, og til sidst hentede jeg selv erklæringen.

Jeg er lidt i tvivl om arbejdsmiljøet for lægerne, da den første jeg var til stoppede lige efter.

Den næste(overlæge) fik også nyt job og da jeg skulle hente statusattest måtte sekretærne skrive under i hans navn.
Men der er jo stor udskiftning alle steder og det kan være et tilfælde.

Dette var i 2015 og derfor er det med forbehold jeg skriver alt dette.
Psykiateren , som henviste mig efter mit ønske var ikke meget for stolpegården.
Jeg havde og har stor tillid til ham, og jeg ved ikke hvorfor han ikke mente stolpegården var at eftertragte.

Sidst redigeret af vasen; 22-06-2017 kl. 18:05.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat