Se enkelt indlæg
Gammel 20-03-2010, 00:32   #4
diddah
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2009
Lokation: Horsens
Alder: 40
Indlæg: 24
Styrke: 16
diddah er ny på vejen
puha

Altså den form for PTSD der er mest hjælp til her hjemme er for folk der har været i krig eller flygtet fra det.

Der er noget der hedder center for traume og tortur overlevere. Selvom jeg har været udsat for begge dele kan de desværre ikke hjælpe mig og specielt fordi jeg ikke har været i krig.

Meget få ved her hjemme MEGET om PTSD. Og der er ikke en klokkeklar løsning for behandling, og derfor er det oftest for kommunen meget svært at forholde sig til den diagnose.

Jeg har fået diagnosen i 2008 og har levet i et ******* i 18 år ca. måske faktisk hele livet, igen ikke noget har noget viden om som sådan.

Jeg har dog været heldig at have en psykolog som oprindelig er fra England og jeg har haft en del gavn af ham. Og hans metoder baseret på Peter A- Levines bog Væk tigeren.

Det har været godt for mig for mine symptomer var mest kropslig og jeg skulle lære fra bunden hvordan man mærker man fx er bange, vred, glad og ked. Det anede jeg ikke. Vidste godt hvordan det føles, men havde ikke sat ord på det. Hvordan sætter man ord på noget som er så uvirkeligt. (et traume) jeg lider også af noget der hedder depersonalisering hvor man har ud af kroppen oplevelser og intet føles ægte. Svært at forklare og igen ikke noget nogen ved så meget om.

Jeg håber ikke du lider af PTSD for behandlingsmuligheder er slim. Desværre. Man skal nok en del igennem før man måske finder en behandling der virker for en.

Håber det bedste.
diddah er ikke logget ind   Besvar med citat