Se enkelt indlæg
Gammel 06-01-2011, 09:40   #20
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
I min kommune kan man slet ikke komme på revacenter
det er via anden aktør og foregå i en privat virksomhed

samt en arbejdsprøvning til pension burde ikke tage meget mere end 2-3 måneder

synes når skriver om virksomhedspraktik er det længere tid 6-12 måneder
det kalder jeg ikke for en arbejdsprøvning, men en praktik der skal prøve og fastholde folk på arbejdsmarkedet
Der er lidt om varighed her, fra retsinformation. Det er som regel af kortere varighed, men KAN i nogle tilfælde forlænges:

Varighed

§ 44. Et tilbud om virksomhedspraktik kan have en varighed, der udgør op til

1) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 1,

2) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2, dog 8 uger for personer, der er omfattet af § 91 b,

3) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2, hvis personen ikke har erhvervserfaring, har langvarig ledighed eller i øvrigt har vanskeligt ved at opnå beskæftigelse med løntilskud, og

4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-5 og 7.

Stk. 2. For personer, der er omfattet af stk. 1, nr. 2 og 3, kan perioden efter en konkret vurdering forlænges op til 26 uger. Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere.

Stk. 3. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, og som har fået en jobplan efter § 28, stk. 3, kan varigheden fastsættes ud fra en konkret, individuel vurdering af det i jobplanen fastsatte behov for optræning.

Jeg ved, at her i kommunen er det mest normalt, at en praktik tager 13 uger.

Sidst redigeret af gh72; 06-01-2011 kl. 09:47.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat