Se enkelt indlæg
Gammel 02-09-2017, 08:57   #2
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Jeg ved faktisk ikke hvad en "mentor" skal

I min tidligere kommune -inden jeg blev hjemløs - havde jeg en "mentor" som kom en gang om ugen.

Ja så kom han og jeg spørger ham, hvad skal vi egenligt lave? Så siger han det bestemmer du...

Så havde han måske taget overskydende brød og en pakke leverpostej med fra kommunens kantine da han vidste jeg ikke fik købt mad selv.

Så enten gik vi en tur med rollator (10 min) og vendte "verdenssituationen", eller jeg "brugte ham" til indkøbstur i Fakta til det mest basale mad og øller som er besværligt at gå 3 km med selv med en rollator.

Men hvad formålet egenligt var med denne mentor fandt jeg aldrig ud af, og han vidste det heller ikke selv (privat aktør).

Det ophørte i al fald da jeg blev hjemløs osv og nu bor i en anden kommune, og der har de ikke snakket om personlig mentor

Altså dagligvarer osv kan man jo få leveret hvis man ikke fysisk kan gå til købmanden, og sniksnak kan jeg gøre på mange andre måder end med en kommunal mentor.

Så ved ikke lige hvad de gør godt for?

Altså jeg kan ikke sige noget negativt om at have en mentor, han kørte mig fx også til lægen og gik med ind, jeg var garanteret ikke mødt op selv...

Men jeg kunne jo bare selv have bestilt en taxa hvis jeg ikke gad gå selv ned til lægen...

På den anden side er det også lidt "mærkeligt" at der kommer en person man slet ikke kender og er betalt af kommunen og giver en leverpostej eller slæber varer i Fakta....

Ens personlige slave?

Det minder en anelse om dengang jeg blev udskrevet fra kræftbehandling, kommunen insisterede på at jeg skulle have en hjemmehjælpe til især sårpleje og medicinhåndtering. Det fik jeg så også.

EN gang. Sikke en rappenskralde der kom. Jeg ville af personlige grunde ikke have hende helt ind i mit hjem, hun troede jeg havde en hund (det har jeg ikke), så vi skulle fifle med det i min entré.

Det lykkedes da også eller.... hun havde slet ikke de rigtige ting med. Forkerte plastre fx. Man sætter ikke plaster med superklister på forbrændt strålebehandlet hud vel !!! Men det gjorde hun...

Så jeg frabedte mig venligt men bestemt flere besøg af sygeplejersker som tydeligvis ikke vidste hvad de skulle bruge.

Så for nogen er en mentor godt, han/hun kan lige hjælpe lidt med dagligdags ting eller få en kørt til lægen hvis man skal det.

Men grundlæggende er en mentor vist lidt en overflødig funktion fordi det han kan hjælpe med kan man sagtens gøre selv på anden vis der er gratis.
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat