Se enkelt indlæg
Gammel 24-06-2010, 21:25   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Og så kommer jeg lige og ødelægger det hele.

For nogle år siden var jeg i en arbejdsprøvning på et beskyttet værksted, "klarede" 6-9 timer pr. uge, blev tilkendt flexjob.

Eftersom jeg i flere år havde været på kontanthjælp fortsatte jeg på denne ydelse.

Ca. et år senere blev jeg henvist til anden aktør, med henblik på at få mig i (flex)job.
Det lykkedes ikke at skaffe mig et job, og jobkonsulenten (anden aktør) skrev en rapport til kommunen med en masse pæne ord om mig, men også at der var mange skånehensyn at tage, og tilbød at finde en praktikplads til brug ved en rådighedsvurdering.

Ved samtale med sagsbehandler blev det besluttet, at lade jobkonsulenten hos anden aktør finde et egnet praktiksted, med henblik på en 3 mdr.'s praktik for at vurdere om jeg fortsat skulle være flex'er eller om jeg evt. var berettiget til førtidspension.

Knap et år senere (ca. 2 år efter at jeg blev tilkendt flexjob) fandt jobkonsulenten (anden aktør) så et egnet praktiksted.

Da jeg så praktikaftalen lurede jeg lidt, for deri stod der at praktikken skulle vare 1 måned.
Dette gjorde jeg jobkonsulenten opmærksom på, og fortalte ham, at jeg var rimeligt sikker på, at det var sagsbehandlers hensigt, at den skulle vare 3 mdr.

Han undrede sig, for det var ret usædvanligt, men da han havde snakket med sagsbeh. blev praktikaftalen ændret til 3 mdr.

Jeg skrev dagbog under hele forløbet, og havde tæt kontakt til jobkonsulenten.

Det hele endte ud i en lang rapport fra jobkonsulenten, med en masse pæne ord om min person, nogle knap så pæne ord om mit helbred og min formåen i praktikken (ca. 8 t. pr. uge).

Alt dette dannede grundlag for en rp, som resulterede i en fp.

Så jo, en virksomhedspraktik kan godt fungere som arbejdsprøvning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat