Se enkelt indlæg
Gammel 19-06-2020, 02:39   #3
Bjerget
Fik bevilget FØP jun 2018
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2014
Lokation: Gladsaxe
Alder: 48
Indlæg: 18
Styrke: 11
Bjerget er ny på vejen
Angry Ansøgning om førtidspension

Da jeg ansøgte om førtidspension i 2015, skete dette:
  • Ansøgte i omtrent maj 2015.
  • Rehabiliteringsteamet holdt møde med mig 30/7 2015 og indstillede til afslag.
  • Pensionsrådet meddelte mig afslag på min ansøgning på min 40 års fødselsdag. Det er min mest ulykkelige fødselsdag nogensinde. Jeg var sønderknust. Der gik 110 dage fra jeg ansøgte til jeg fik afslag. Hvorfor kunne der ikke være gået 109 eller 111 dage? Det må da have været planlagt.
  • Jeg klagede og fik stadig nægtende svar fra kommunen.
  • Ifølge reglerne ryger sagen omgående ind til Ankestyrelsen. Det er vi enige om.
  • Efter 2 uger sendte jeg lidt yderligere dokumentation til Ankestyrelsen.
  • Ankestyrelsen meddelte at de ikke havde hørt om nogen sag.
  • 7 uger efter at kommunen skulle have sendt min sag til ankestyrelsen sagde de at de stadig ikke havde hørt om nogen sag. De sendte en rykker til kommunen.
  • Endelig ankom sagen hos ankestyrelsen. Men tænk nu hvis jeg ikke havde sendt den der yderligere dokumentation til ankestyrelsen? Så kunne kommunen have syltet den sag i 26 uger eller 52 uger, som er et helt år. Det havde passet de kommunalt ansatte meget fint.
  • En uge før juleaften fik jeg ankestyrelsens afslag lige som kommunen havde givet afslag.
  • Det er min værste juleaften nogensinde. Hvorfor var det lige at det tog ankestyrelsen kun 3 uger at afklare den? For at sende mig en hadegave en uge før juleaften.
Bjerget er ikke logget ind   Besvar med citat