Se enkelt indlæg
Gammel 16-05-2017, 19:47   #11
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Retell Se meddelelser
Mange tak! Det varmer. Det er også fortvivlende, at man hele tiden skal være på vagt og ikke kan have tillid til dem i det offentlige, der burde være ens samarbejdspartnere.
Ja, det er fortvivlende, og jeg kan se at du er langt yngre end mig, men det vi i de sidste 10-15 måske 20 år har været udsatte for tåler ingen sammenligning med hvordan det var før.

I mit arbejdsliv har jeg jo mødt mange ulykkelige skæbner, men dengang havde stort set alle en uddannet socialrådgiver, og de så som deres fornemste opgave at hjælpe.

De forholdt sig ikke til landets eller kommunens økonomi, og de havde ikke så mange finurlige regler de skulle forholde sig til.

Det var tilladt for socialrådgiverne, at tænke selv, og når og hvis jeg mente, at der var noget der kunne gøres bedre kunne jeg tage knoglen, forklare og vi kom ofte overens så klienten( det hed det dengang) fik mest mulig hjælp.
(Mener faktisk at ordet klient er en mere retvisende betegnelse, da man jo ikke havde og slet ikke idag samme rettigheder som andre borgere har. så kald spade for en spade.)

Alle deres fremdriftsreformer , you name it er til skraldespanden, men det bliver ikke i min tid.

Håber dog stadig at der en dag kommer en generation der tør sige fra og ikke som i dag blindt følger Borgens eskapader.
pu, ha hvor er det træls
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat