Emner: vurdering ?
Se enkelt indlæg
Gammel 20-08-2018, 17:16   #12
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis man er kørt helt fast er der i hvert fald mulighed for at søge ftp på foreliggende grundlag.
Men det er jo netop på foreliggende grundlag, dvs så vil de tage stilling til sagen, ud fra det der allerede ligger i sagen.
Så sørg først at få alt relevant dokumentation med i sagen. Evt opdateringer af forældede papirer. (Hvis der har været noget misbrugsbehandling, ligger der så dokumentation på det? Hvis ikke kunne det være relevant)

Vær obs på: når man søger på foreliggende grundlag, skal de kun fremlægge den for rehabiliteringsteamet, hvis sagen ikke er åbenlys.
Så hvis kommunen mener det er åbenlyst afslag eller åbenlyst bevilling, får man bare deres afgørelse.
MEN sådan en afgørelse kan man jo klage over.

Jeg har set tilfælde hvor en sag kom til ankestyrelsen, hvor ankestyrelsen så hjemviste den til kommunen, og kritiserede dem for at ikke have gjort som de skulle.
Kan ikke lige huske den 100%, men mener det var noget i stil med at ankestyrelsen skrev at kommunen havde truffet afgørelsen på et mangelfuldt grundlag, og kommunen derfor skulle få dokumentation på de ting.

I en begrundelse ville kommunen måske argumentere for, at yyy indsats ikke er afprøvet.
Jamen så kan man holde dem op på at det skal undersøges, om det overhovedet er realistisk for borger at deltage i den indsats.
Så kan det punkt krydses af på listen, og så kan kommunen ikke bruge det som argument længere.

Ved ikke om du kan følge mig i det?
At man på den måde kan få klarhed over hvad kommunen mener mangler, og holde dem op på det, da man har det på skrift
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat