Emner: Jobcenter .
Se enkelt indlæg
Gammel 16-01-2013, 13:43   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med dig Le cuere, det giver ikke ret meget mening noget af det...

Ledige fleksjobbere koster kommunerne dyrt, hvis de fx er ledige i mere end 18 mdr, så ryger refusionen, hvorfor de vil smække alle fleksjobbere ud i alverdens hovsaprojekter, for at kunne fremvise, at de altså ER ude i praktik/aktivering mm, for at kunne beholde refusionen.

Mette Frederiksen har ellers sagt, at man skal sætte mennesket FØR systemet, men det er jo ikke den virkelighed der møder fx fleksjobberen, specielt ikke den ledige af slagsen.....

Da reformerne kunne gennemlæses, var folk oven ud begejstrede for det faktum, at nu kunne alle modtage ledighedsydelse, også kontanthjælps flekserne. Men jeg tror ikke det rigtig er gået op for nogen, hvor hårdt det bliver at opretholde retten til ledighedsydelsen, og hvor meget de skal være fremme i skoene når det handler om praktik, aktivering, selvvalgt uddannelse, jobsøgning, møder, jobnet, CV mm- alle skal være i bevægelse og i gang med noget..

Jeg forstår udmærket dem der siger, at de næsten hellere vil tilbage på kontanthjælp og match 3, bare for at få lidt fred og ro inde i hovedet, og at de forbander den dag de blev fleksvisiteret

Kan du ikke prøve at undersøge om du kan skifte jobcenter, og hvad det reelt vil betyde??
Personligt tror jeg det er pest eller kolera, men vil ønske for dig, at et skift ville kunne gøre en positiv forskel
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat