Se enkelt indlæg
Gammel 20-03-2018, 18:25   #55
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det er naturligvis altid kommunernes ønske at borgeren hurtigst muligt skal tilbage til ordinær beskæftigelse!!!
Det skal du bare ignorere, for det ligger i jobcenterets gener.

Det går bare først hen og bliver et problem for dig hvis de standser dine sygedagpenge uden at give dig jobafklaringsforløb.

Ved du om sygedagpengene er teknisk forlænget eller om de er forlænget som følge af en af 7. forlængelsesregler?

Hvis kommunen ikke forlænger dine sygedagpengene så bliver de nu nødt til at sende dig en ny partshøring om standsning af sygedagpengene hvor de begrunder hvorfor du ikke kan få jobafklaringsforløb.

Uden at have nogen som helst forstand på personlighedsforstyrrelser, så er jeg overbevist om at de ikke bare kan "beslutte" at du er rask fordi de beslutter ikke at betragte en personlighedsforstyrrelse som en sygdom.

Desuden er der stadig problemet med at sagen ikke er oplyst ordentligt i tilfælde af at de ikke har afklaret din arbejdsevne og noget tyder på at de heller ikke har kontaktet psykiatrien og fået en status derfra inden de tog deres beslutning om standsning af sygedagpengene.

Ikke desto mindre vil jeg mene at denne historie styrker din sag og svækker kommunens sag hvis de beslutter at gøre nummeret en gang mere.
Det er en ting der kan skrives i en eventuelt klage at de har lavet nummeret en gang før og dengang endte du akut indlagt og psykiatriens socialrådgiver måtte gribe ind og nu vælger de igen at påstå at du er rask og standse sygedagpengene stadig uden at have belyst sagen fra hverken den ene eller den anden vinkel.

Jeg synes at du nu, hvis der er en mulighed for det, kontakter denne socialrådgiver og fortæller hvordan du har det og hvordan din nervøsitet for den fremtidige økonomi forhindrer dig i at slappe af og forsøge at få det bedre og høre om vedkommende kan/vil hjælpe dig i den kommende sag.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat