Se enkelt indlæg
Gammel 11-07-2020, 10:22   #89
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Whistleblower og modige mennesker der taler "Bjerget" imod, betaler ofte en stor pris

Justitsminister Nick Hækkerup siger:

Det er helt afgørende for vores samfund, at borgerne har tillid til de offentlige myndigheder. Tillid til, at de værner om borgernes rettigheder, og til at de administrerer deres betroede midler rigtigt, ordentligt og nidkært.

Nu indfører vi whistleblowerordninger på hele statens område, så whistleblowere tør stå frem, og så kritisable forhold kan komme for dagens lys. Det har vi alle en interesse i"
.

Thea gik til sin chef og advarede mod pseudovidenskab. I dag er hun opsagt


https://www.berlingske.dk/aok/thea-g...-er-hun-opsagt

Som ansat i Hjerteforeningen forsøgte Thea Stevnhøj flere gange at advare mod manglende lægefaglighed i nyt projekt til seks millioner kroner. Kreativ direktør Søren Bregendal fastholder sin tro på, at man kan kurere sygdomme ved tankens kraft. Det er der ikke noget mystisk eller okkult over, siger han.

Det er fortsat lidt af et mysterium for 30-årige Thea Stevnhøj, at hendes tidligere arbejdsgiver, Hjerteforeningen, ønsker at stå bag en kampagne, der inddrager meget alternative behandleres teorier om alt fra sindets evne til at »hele sig selv« til forestillingen om, at man kan kommunikere med andre via hjerterytme.

Hun undrer sig også stadig over, hvordan det kunne gå til, at Hjerteforeningen valgte at overhøre hendes og andres advarsler mod det indhold som hendes chef, Søren Bregendal, besluttede skulle være omdrejningspunktet for Hjerteforeningens nye kampagne rettet mod unge. Indholdet bestod blandt andet af tekster fra behandlere med et holistisk eller spirituelt fokus, som i stigende grad chokerede Thea Stevnhøj.

»Faktisk ville jeg ønske, at det her slet ikke ramte Hjerteforeningen, for jeg synes, de gør meget godt. Men jeg gav dem flere gange muligheden for at løse det. Nu synes jeg, at medlemmerne har ret til at vide, hvad der foregår.«

I dag er hun opsagt

I dag er hun opsagt

I dag er hun opsagt

I dag er hun opsagt


Tænk på det næste gang du møder modige mennesker, som Thea Stevnhøj.

Hilsen Peter

Bilag

https://www.berlingske.dk/aok/hjerte...seks-millioner
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat