Se enkelt indlæg
Gammel 20-08-2012, 19:14   #7
rinse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Indlæg: 41
Styrke: 14
rinse er ny på vejen
Nu bliver jeg jo selv helt i tvivl! - Jeg prøver lige at uddybe:

Jeg har ikke selv bedt om førtidspension. Men efter en arbejdsprøvning, der viste sig at være én lang lektion i nederlag, må jeg erkende at jeg ikke kan klare et fleksjob.

Efter statusrapporten fra arbejdsprøvningen modtog jeg ressourceprofil til godkendelse, og sendte mine bemærkninger d. 18. juli.

Efterfølgende d. 24 juli modtog jeg følgende brev fra JC:

"Vedrørende påbegyndele af sag om førtidspension

Til din orientering har XXX Jobcenter, Sygedagpengeteamet dags dato oversendt din sag til kommunens Borgerservice, med indstilling om, at der rejses sag om førtidspension jævnfør Pensionslovens § 18.

Sagsbehandlingen i forhold til påbegyndelse af sag om førtidspension og afgørelse om førtidspension vil foregå i Borgerservice i XXX .

Når Borgerservice har truffet afgørelse, vil du modtage skriftlig besked herom."

Og herefter er det så at jeg d. 18. august modtager ovennævnte brev, der indledes således:

"Jobcenter XXX har den 24. juli 2012 indstillet, at visitationsudvalget for førtidspension rejser sag vedr. førtidspension for dig jf. PEN § 17, stk. 1, 1. pkt. (også kaldet § 18-afklaringssag)." ...

Så nu tænker jeg, at jeg måske skal skrive og spørge om det simpelthen er en slå-fejl, at der står "17" og ikke "18"!?!?
rinse er ikke logget ind   Besvar med citat