Se enkelt indlæg
Gammel 13-11-2017, 08:19   #14
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det jeg mener er at der er nogle lovpligtige møder som skal afholdes og dem kan du ikke sige nej til. Du kan naturligvis godt sige nej tak til at møderne afholdes i dit hjem men i visse tilfælde kan det gavne din sag hvis møderne holdes hos dig, netop i det tilfælde at du ikke er i stand til selv at gøre ordentligt rent.

Det er korrekt at K10 anbefaler skriftlig kommunikation i det omfang det er muligt, så når du kontakter kommunen så gør du det via digital post eller ved aflevering af brev mod kvittering.

Når skriftlig kommunikation ikke er muligt, som ved møder så anbefaler K10 en bisidder og i visse tilfælde kan det også være en fordel at optage samtalen.

Problemet er at selv om man er tilstrækkeligt syg til en førtidspension ifølge loven så fortolker kommuner og endog Ankestyrelsen loven anderledes.
Jeg tror ikke at der er noget sted du kan henvende dig og klage, du bliver nødt til at opbygge din sag selv og bagefter søge pension på det foreliggende grundlag.

Tilføjelse
Det vil sige du kan naturligvis klage til jobcenter chefen og borgmesteren alternativt hele byrådet, men der er så vidt jeg ved ingen klageinstanser at klage til.

Sidst redigeret af Nørd; 13-11-2017 kl. 08:25.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat