Se enkelt indlæg
Gammel 29-05-2013, 21:39   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg er ked af at sige det...men det er super dumt at spise medicin der ikke er udskrevet til en selv....det kan have grimme følger...
Jeg er, som hovedregel, helt enig.

Alternativt kræver det ihvertfald, at man ved, at det er det samme produkt, 100%.

Min mor og jeg har af og til byttet piller.

Men det er fordi vi ved, at det er præcis det samme stof.

F.eks. får vi begge 2 Eltroxin for stofskiftet.
Min mor får dem på 100 mg, og skal så nogle gange tage en halv oveni.
Jeg har hidtil fået dem på 50 mg, og har så taget 2 af gangen, og skal nu op på 3 af gangen.
Min mor har svært ved at knække dem, så hun har fået nogle af mine på 50 mg, så har jeg til gengæld fået nogle af hendes på 100 mg.

Lægens kommentar var "det er i orden med mig, når bare i selv har styr på det, og det tror jeg, at i har".

Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Webmaster: Tak, men tror ikke du læste det hele.. Jeg får i forvejen tramadol og mandolgin 50mgX2 efter behov, derfor da min mor gav mig en 100mg troede jeg det var det samme, men det var depot og det er mine ikke, de laves ikke højere mg uden at være depot fortalte lægen mig.. Men det giver jo også mening hvorfor virkningen var så meget bedre, efter at have læst denne tråd.. At hapse 2x50mg i tide og utide mister så sin virkning når man kommer ind i den onde cirkel...
Eftersom din mor ikke var bevidst om, at hendes mandolgin-tabletter var depot, så skal du nok ikke bytte piller med din mor en anden gang.

Jeg har brugt tramadol/mandolgin/dolol/tadol o.s.v. fast i ca. 9 år, og jeg har stadig samme effekt af dem.
Jeg tager 50 mg 3 gange om dagen.
Enkelte gange supplerer jeg med en pamol ell.l.

Jeg har også prøvet depotpillerne, og syntes det var noget værre lo*t.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat