Emner: Skam
Se enkelt indlæg
Gammel 11-01-2017, 13:10   #12
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Som mange andre her også som jeg før selv har skrevet, så bør kæresten være loyal.
Tal med din kæreste og håber du finder gehør.
Hvordan I skal tale sammen er ikke til at vide, da vi ikke kender Jeres måde at kommunikere på.
Om det er at gå på toilettet, give hånden et klem, blinke med øjet eller noget helt fjerde er ikke til at vide, men allerhelst så jeg gerne at vi i danmark generelt blev mere direkte, og at han kort og godt rejste sig op, og sagde:

Prøv at hør her, jeg elsker den kvinde, som sidder lige der. Det er noget af det bedste der er hændt mig, men det gør mig trist, at I, som jeg hører det stiller spørgsmål til hendes arbejdsevne/uddannlese.
Den kvinde jeg elsker har en sygdom,der gør at hun ikke arbejder som I, men det gør hende ikke til et ringere menneske.

At tale uden om, lade som om og tale sig forbi med andre emner fastholder jo bare stigmatiseringen , og det er jo vor tids svøbe.
Det med at give hånden et klem, var netop at de aftalte at hun gjorde det når situationen blev ubehagelig for hende, og så kunne han netop tja, enten sige noget eller skifte emnet
Det kan jo være at han ikke lige har tænkt over hvordan den måde familien snakker, kan lyde for fremmede, når han måske er van til at høre den retorik (selvom han ikke nødvendigvis er enig). Når man kender folk godt, kan der være ting ved dem, som man ikke tænker så meget over mere
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat