Se enkelt indlæg
Gammel 18-03-2013, 14:15   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ette74 Se meddelelser
Nå nu har jeg haft fat på kommunen, hende jeg snakkede med var lidt mandagssur...sååå jeg ved ikke om jeg har fået den helt rigtige version af sanndheden...men konklusionen er at hvis jeg jeg ikke har noget hjem skal jeg oplyse den ard hvor jeg opholder mig mest af alle de steder jeg overnatter...der skal jeg have min ard. og ja det vil komme til at gå udover boligstøtte hvis denne får dette og evt pension og min ledighedsydelse.... men så må i jo dele lidt jeres indtægt ja det var det jeg fik afvide...Hmm
Hun har helt klart været mandagssur og uvidende eller på tværs.

Da jeg stod uden bolig fik jeg at vide på kommunen at jeg kunne registreres som boligløs med angivelse af sidste opholdskommune på folkeregistret i den kommune jeg var i...

Hvis du bor på herberg, campingplads osv kan du heller ikke få lov til at have folkeregisteradresse der.. og hvis du bor 1 dag ad gangen hos vennerne, har du heller ikke et sted der er mere fast end andre.. så hold på at du gør det, fordi ingen vil have dig boende for ikke at miste tilskud..

"* En folkeregistertilmelding er ikke afgørende for at kunne få hjælp. Folkeregistertilmeldingen anvendes kun ved fastlæggelsen af hvilken kommune, der er handlekommune. Dette beskrives nærmere i punkt 295 i RCPR-registrering, bopælskommune og handlekommune retssikkerhedsvejledning nr. 73 af 3. oktober 2006.
* Opholdskommunen har pligt til at yde hjælp, ifølge lovbekendtgørelse nr. 877 af 5. september 2008, idet opholdskommunen er handlekommune.
* Opstår der uenighed blandt flere kommuner om hvem der er opholdskommune, vil det være den kommune hvor man sidst har haft folkeregisteradresse, der skal yde hjælpen, indtil andet er bestemt.
* En hjemløs person vil altid være registreret i CPR som værende "uden fast bopæl" i sin sidste bopælskommune. Dette uanset om man opholder sig i kommunen eller ej.
* I henhold til § 9, stk. 2. i Retssikkerhedsloven har man opholdskommune der hvor man har sin bopæl eller sædvanligvis opholder sig.
* Har man én gang været bopælsregistreret i CPR vil man forblive registreret i ens sidste bopælskommune selvom man ikke længere har en fast bolig eller opholdssted. Dog registreres man som værende fraflyttet den tidligere adresse, som beskrevet i CPR-lovens § 6, stk. 4. Man vil derfor være registret som værende "uden fast bopæl" i ens hidtidige bopælskommune indtil man får ny bolig/fast opholdssted, hvorefter man så på ny registreres med en adresse i CPR.

Jeg har lige fået ret i 2 sager vedr. Dette. Så hvis ikke, du med dette, kan få din kontanthjælp udbetalt, med tilbagevirkende kraft. Kan jeg kun opfordre dig til at klage over kommunens afgørelse."
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat