Se enkelt indlæg
Gammel 12-04-2013, 23:05   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg er også i fleksjob og vi har også flekstid.

Altså mine arbejdstider er godt nok fastsat, men hvis vi har kurser og lignende, så går jeg nogengange før de andre. Det kommer an på situationen osv..

Jeg kender godt den der med, hvordan de andre kan reagere. Måske kan du sige til dem, at du jo også ligesom dem må afspadsere, og at de timer, du har pr. uge svarer det samme som deres 37 timer om ugen... De må da vel også afspadsere... Men pas på med at overskride med mange timer pr. uge, for så kan kommunen måske begynde at spekulere i, at du godt kan arbejde mere end 20 timer pr. uge. Og så også passe på dit helbred...

Der er ikke nogen præcise regler om arbejdstider for folk i fleksjob. Det er simpelthen aftalen i kontrakten, f.eks. skånehensyn osv. med nedsat tid bla., der skal forholdes til.

Det er rigtigt fint, at din chef har sagt ok. Hvis det bliver for meget for dig, at dine kollegaer reagerer sådan, kan du evt. udtale det til personalemøde, hvordan du har med det, og at du gerne vil respekteres. Og hvis du vil være åben omkring det, sige det til folk, at de endelig blot kan komme til dig og spørge om tingene, så de kan få en bedre forståelse af din situation.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat