Se enkelt indlæg
Gammel 13-08-2015, 23:03   #12
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
Hej Mikey


Citat:
Oprindeligt indsendt af Mikey Se meddelelser
Hej ladybird. Jeg vil gerne forstå dit situation bedre. Vil du svare på følgende spørgsmål:

Hvad har din revalideringsplan gået ud på (hvor lang en uddannelse) og hvor mange timer har du skulle klare om dagen/ugen?

En 5 årig uddannelse mhp almindelig beskæftigelse bagefter. En 3 årig del og en 2 årig del.

Hvilke job har du/revalideringsplanen haft i sigte? Er det et job du vil kunne klare på fuld tid?

Talepædagog. Nej ikke fuld tid men der er typisk deltidsstilling indenfor dette fag. Så håber jeg kan 20 til 25 t for at kunne leve af det. Studiet betød 12 timers undervisning og forberedelse hjemme. (Meget fleksibelt)

Er du stoppet pga. din sygdomssituation?
Nej ikke endnu. Men kan ikke klare mig uden indkomst og ikke klare studiet samtidig med ufaglært job/hidtige erhverv.


Hvad har du klaget over i din klage som ligger i Ankestyrelsen?



Kommunen har stoppet revalideringen og vil ikke forlænge den til at færdiggøre den 3 årrige selvstændige del. Mener ikke det er realistisk og synes jeg har brugt tid nok.

Har brugt 3 år og 10 mdr i alt. Er tidligere blevet forlænget et år pga en syge periode som gav problemer med at afvikle eksamer og ændret studieforløb. Dette er den ene klage som er i Ankestyrelsen. Dvs klage over kommunen ikke vil forlænge revalidering med de 7 måneder der mangler for at kunne færdiggøre den 3 årrige del.

Den anden klage som er i Ankestyrelsen er at jeg havde en 5 årig plan som kommunen selv har forlænget med et år. Og at jeg selvom jeg ikke har brug for yderligere forlængelse ikke får lov at fortsætte med denne plan. Jeg er pga dødsfald og ny sygdom forsinket ift den 3 årrige del men kan godt færdiggøre den mens jeg fortsætter del 2.


Men som det er nu hvor det forudsætter medhold i Ankestyrelsen for at kunne læse videre tror jeg ikke det er sandsynligt at færdiggøre del 2. Ankestyrelsen forventer først at kunne svare tidligst i januar. Og del 2 starter 1 september desværre. Så jeg ender med ikke at kunne bruge et medhold i klage 2 til noget for så vil næste mulighed for del 2 være om et år.

Mvh ladybird

Hej Mikey
Jeg har lige kopieret hele mit forrige svar ind igen. Jeg havde skrevet under dine spørgsmål.

Jeg starter d 1 og så langt jeg kan nå uden forsørgelse og så ja........ Skal finde en indkomst eller låne mulighed snarest.

Nej til fuld tid nu og også efter min uddannelse er færdig. Men har altid været vant til at klare mig for få penge og med uddannelse kommer også en bedre timeløn.

Som ufaglært og små jobs bliver det svært ligesom jeg ikke kan se hvordan jeg får optjent dagpenge ret igen. Efter uddannelse ville jeg kunne blive dimittend.

Og Kisser ingen revalidering og ingen SU = puttet i selvforsørgelse boksen.

Mvh ladybird
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat