Se enkelt indlæg
Gammel 15-08-2011, 20:00   #3
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
Hej.
Jeg lider af hypermobilitetssyndrom, og diverse andre kroniske sygdomme. Men den er mit største problem/hindring hvad ang. sygdomme.
Jeg er 26 år, gået langtidssygmeldt lidt over et år. Skal i en sidste arbejdsprøvning næste måned, og så bliver der søgt pension. Jeg er så hæmmet i min hverdag, kan ikke særlig mange ting. Er meget smerteplaget.

Det startede med armene blev værre og værre, nu så meget, at det er ligegyldigt hvad jeg gør med dem, så smerter de voldsomme. Så begyndte det at ramme benene mere og mere, nu så meget at jeg har fået tildelt rollator fra hjælpemiddelcentralen. Er nødsaget til at sove i stuen, da jeg ikke kan komme op på 1. salen hvor soveværelset er. Har voldsomme problemer med at gå på trapper.

Har fået afvide fra diverse læger, reumatologer, fys osv. at det kun vil bliver værre med tiden. Så det er noget der i den grad har forandret mit liv.
Har fået to børn, var igennem to forfærdelige graviditeter pga. hypermobiliteten, og er frarådet alle steder fra mod at få flere børn, det vil kun forværre det.

Det er svært at få en hverdag til at fungere, med to små børn og så sygdomme sommer rammer hele kroppen. Prøver at finde alle de lyspunkter i livet, som jeg nu kan. Den vigtigste er, at det er jo ikke en sygdom der slår mig ihjel, alt for mange får disse lidelser og de må ha' det så meget værre end jeg har..
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat