Se enkelt indlæg
Gammel 13-08-2012, 15:46   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sannepil Se meddelelser
Det er jo allerede idag sådan at der er gensidig forsørgerpligt for gifte.

Idag bliver man straffet for at have giftet sig da man var rask, nu bliver samlevende så bare stillet lige så dårligt som os der er gift.

Jeg er ægtefælleforsørget siden 2007 og vi har mistet næsten alt og har meget svært ved at få tingene til at hænge sammen, men hvis vi lod os skille kunne vi leve godt og det synes jeg er meget forkert.

I stedet for at snakke om også at lave gensidig forsørgerpligt for samlevende, så burde de i stedet se på at få afskaffet en så gammel og forældet regel, som gensidig forsørgerpligt jo er.

Jeg bliver straffet for, at elske min mand og for ikke at ville splitte min familie så mine børn mister deres far, så ingen tvivl om at Danmark er på vildspor.
Ja, jeg kan desværre kun være enig!

Det er en oldnordisk regel der ikke lægger meget op til den ligestilling de ellers ævler så meget om.......der er heller ikke noget mere dræbende for et forhold/ægteskab, end at være afhængig af en partner økonomisk. Og synd for den raske part, der kommer til at stå alene med hele arbejdsbyrden i kampen om at sikre hus og hjem, ægtefælle og måske også børn

Jeg ser i kortene, at socialt bedrageri vil eksploderer voldsomt - ikke pga grådighed, men pga overlevelse.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat