Se enkelt indlæg
Gammel 08-05-2011, 10:09   #1
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
er det rigtigt?

Kære alle K10 brugere

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg ikke selv kan finde svar på via nettet. Håber I kan hjælpe.

Min læge oplyste at pga. deres nye overenskomst er det nu slut med ½ timers samtaler. De må kun bruge 15 min. dvs. en alm. konsultationstid.
Har I hørt om det?
- min læge er jeg meget glad for, han hjælper og støtter mig og har gjort det fra dag 1. Men jeg synes denne udmelding er mystisk - håber han taler sandt, så jeg ikke mister tillid til ham (også).

Hvis mine skærm briller ikke længere duer til mig, kan jeg så søge dem som hjælpemiddel? - jeg er jo "kun" i revurdering!

Jeg fik dem i sin tid af min arbejdsgiver (før jeg kom til skade), da jeg så kom til skade og skulle arbejdsprøves på kontor, gik jeg selv til optikkeren og fik rettet styrken. Det er nu knap 4 år siden og jeg synes aldrig at de har virket optimalt - og jeg betalte selv denne omgang.

Jeg sidder nu på kontor igen - foran en computer - og overvejer at genoptage mine briller som måske kan hjælpe mig, så jeg kan sidde ´længere uden at blive træt i øjne og hoved´.

Min jobkonsulent siger, at jeg er i match 1 gruppen. (hm...) dette blev egentlig ikke oplyst mig ,men hen over hovedet på mig til "min arbejdsgiver" (der hvor jeg er i arbejdsrevurdering) og i samme moment oplyste hun om, at Faxe kommune har oprettet en pulje, hvor de yder tilskud i op til 18 mdr. ansættelse. At jeg er en del af denne pulje - hun havde søgt svar hos sin chef der havde givet grønt lys.
- Såvidt jeg forstod ville man blive ansat som flekser, men med "normal" løn som så blev dækket af kommunen.

Og hvordan kan jeg være i match 1 gruppe, når jeg er i revurdering?
Jeg er bevilliget fleksjob på 12-15 timer. De sidste 2 arbejdsprøvninger har været langt under disse timer.

Jeg har nu været i arbejdsrevurdering i en måned, men jeg kan ikke sige endnu, hvad jeg kan holde til, da jeg ikke laver "dagens gode gerning" men sidder ved siden af (en som selv er flekser) og bliver lært op (i noget som er ganske simpelt og som jeg allerede efter en uge havde rimeligt styr på).
Jeg følger denne person også med hensyn til pauser og det bliver 1-2 i timen.
Jeg har et snit på 12½ time pt. men, der har jo også været Påske-ferie.

Men spørgsmålet er hvordan i alverden kan jeg havde i match 1?

til alle jer ♥
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat