Se enkelt indlæg
Gammel 12-07-2013, 09:43   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Journalister, journalist studerende....

Endnu engang ser vi alvorlige påstande kommer frem i offentligheden.

Denne gang plejefamilier der føler sig presset, når de henvender sig til kommunen om hjælp, det det anbragte barn. En hjælp som læger og fagfolk er enige i, den unge har behov for.

HVORFOR henvender journalisterne sig ofte til KL, Kommunernes Landsforening, en privat interesse organisation, som ALTID er parat med et maskinsvar, der som hovedregel varetager kommunerne der er under anklage?

Det er muligvis det letteste for jer journalister, fordi så har i dagens artikel færdig og så er redaktionen tilfreds. Hvorfor tager I ikke fat i de ansvarlige når slige sager dukker op? Er det for besværligt for jer?

KL er IKKE, hverken lovgivende eller på anden måde på borgerens side.

Men har ALTID svar på rede hånd.


http://www.avisen.dk/plejefamilier-f...st_226273.aspx

"I Kommunernes Landsforening (KL) modtages undersøgelsen med overraskelse.

- De konklusioner genkender jeg ikke. Det overrasker mig, fordi jeg hører meget gode historier fra hverdagen, hvor plejefamilierne er glade for deres job, siger formanden for KL's social- og sundhedsudvalg, Rebilds borgmester Anny Winther (V)"

Så er den sag lukket, men problemet og påstanden stadig eksisterende.

"Ifølge undersøgelsen har knap 16 procent har oplevet at blive truet direkte eller indirekte med at få deres plejekontrakt opsagt, hvis de gjorde krav på hjælp og støtte til plejebarnet."

Journalister, det kan I gøre bedre!

Men det kræver at I rejser jer fra stolen og tager fat i de kommuner det drejer sig om.

Finder ud af hvilken afdeling og leder der har ansvaret for, at medarbejderne direkte truer borgerne uden at vurderer sagen. Her skal I som journalister kræve en forklaring og blive ved indtil I har svar der belyser sagen.

Hvad KL har af mening, er jeg som borger uendelig ligeglad med.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 12-07-2013 kl. 12:06.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat