Se enkelt indlæg
Gammel 10-05-2019, 12:27   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fatternada Se meddelelser
Jeg har desværre ingen jeg kan tage med, så det må blive en optagelse.

Jeg troede bare at det var ulovligt at optage uden SB. viden, og at en sådan optagelse ikke kan bruges i en eventuel ankesag, da det ikke er lovligt?
Det er fuldt ud lovligt, at optage fra møder o.l. som man selv deltager i.

Men lad endelig være med at fortælle, at du optager, for så bliver der for alvor problemer.

Min anbefaling er, at man optager, går hjem og lytter optagelsen igennem, måske flere gange, og derudfra sender en mail til sb, hvori man beder denne om, at bekræfte de ting der er aftalt på mødet, og måske beder sb bekræfte specifikke påstande fremsat på mødet.

Når/hvis man har sb's skriftlige bekræftelse burde det ikke være nødvendigt med yderligere bevis for mødets indhold i en evt. retssag.

Det er muligvis ulovligt, at dele en sådan optagelse med andre, som ikke har deltaget i mødet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Efter sigende får man en bedre behandling når man har et vidne med sig, det behøver ikke at være nogen som har forstand på lovgivningen, bare en ven eller veninde eller et familiemedlem eller noget.
Min (og andres) erfaring er, at sagen begynder at køre bedre fremadrettet når man har vist, at man har helt styr på både pligter og rettigheder, og ikke kan køres om hjørner med.
Dette kan gøres, som jeg har beskrevet højere oppe i dette indlæg (mail sb med referat, hvori man beder om bekræftelse), og ved, at klage hver eneste gang sb træder ud over sine beføjelser, kommer med urigtige påstande o.l.

Og ved, at man hver gang der er sket nyt i sagen, f.eks. et møde, beder om aktindsigt "siden sidst".

F.eks. klagede jeg fluks til jobcenterchefen da sb påstod, at jeg ikke kunne søge fp på foreliggende grundlag når hun havde sat gang i en pensionssag.
Jeg fik medhold kort efter at jeg havde fået tilkendt fp.

Citat:
Oprindeligt indsendt af fatternada Se meddelelser
Dog har man ikke besvaret alle mine spørgsmål, hvilket irriterer mig lidt. Bør jeg på trods af deres meget flinke respons, alligevel anmode om at jeg får besvaret alle mine fremsendte spørgsmål?
Ja, hvis det er spørgsmål, som du stadig har brug for, at få besvaret, så skal du bede om svar på dem.
Det kan godt gøres pænt og høfligt. F.eks.: "Mange tak for respons på mine spørgsmål, jeg må dog gøre opmærksom på, at der stadig er et par spørgsmål jeg endnu ikke har fået svar på".

Når du modtager din aktindsigt bør du også tjekke, om alt er med, og ellers bede om, at då det der mangler.
Det er ikke usædvanligt, at få det af flere omgange. Jeg måtte gennem 3 runder før jeg havde fået alt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat