Se enkelt indlæg
Gammel 09-05-2019, 08:05   #167
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tillid, medicin, speciallæger, smerter, arbejdsprøvninger, sengepraktik, Oxycotin

Ved sygdom i den lidt alvorligere ende, bliver du patient.

I det sekund begynder der et nyt kapitel i dit liv, som kan have store sociale og økonomiske konsekvenser, for dig og din familie.


Vi i Danmark har sædvanligvis stor tillid til læger, speciallæger, hospitaler, psykiatere sundhedsvæsnet etc.

Det skal vi alle være glade for, trygge over, men……………………..

Når man bliver en erfaren patient, kommunal klient, så stiger ens erfaringsgrundlag. Desværre ikke hurtigt nok og det kan have alvorlige konsekvenser for dig.

Du opdager, at læger, speciallæger kan have personlige meninger, personlige anbefalinger, som andre lægefaglige kollegaer ikke er enig i.

En erfaren patient ved, at al medicin og lægefaglig behandling af enhver art, fysisk som psykisk, virker yderst individuelt.

En patient får ordineret een type medicin, uden bivirkninger og alt er godt.

En anden patient ordineres med samme type medicin og får de frygteligste bivirkninger.


Det samme med mange former for operationer. Een patient udskrives hurtigt og lever videre uden smerter, konsekvenser og alle er glade.

Andre patienter modtager nøjagtig den samme form for operation og her går det særdeles dårligt. Mediciner med store bivirkninger. Efterfølgende store komplikationer.

Alle mediciner virker individuelt.

Alle operationer, behandlinger virker individuelt.


Det samme med den kommunale sagsbehandling.

Mange borgere oplever en professionel, empatisk social sagsbehandling hvor patienten er særdeles tilfreds med forløbet.

En del, for mange, oplever problemer, trusler, ulovligheder fra første færd. Sagen kan kører over flere år, uden fremskridt. Borgeren er frustreret og økonomien samt det sociale liv er i ruiner, uden afklaring, trods årelang sagsbehandling af:

Sagsbehandlere, sagsformidlere, socialrådgivere, jobkonsulenter, kommunomer ea. Hvor du ikke kender uddannelsesniveauet af de professionelle du er underlagt.

Kunne du forestille dig, at læger, speciallæger, hospitaler og dine kommunale professionelle har en personlig økonomisk interesse i din sag og forløb?

Kunne du forestille dig at en sagsbehandler modtager en økonomisk bonus, hvis denne kan få dig væk fra sygedagpenge?

Kunne du forestille dig, at en speciallæge har økonomisk interesse i ordinering af en bestemt type medicin?

Kunne du forestille dig, at en speciallæge har økonomisk interesse i at henvise dig til anden side?

Oftes kender lægerne alle reglerne om lovgivningen som kræver, at du skal udredes inden en bestemt tidshorisont ellers skal du henvises til privatsektoren. Privathospitaler.

Din retssikkerhed går regeringen jo højt op i. Ikke?

Når du så ankommer til privatsektoren, privathospitalet, genkender du lægen som henviste og foreslog dig henvisningen, tilfældigvis til sin anden arbejdsplads: privathospitalet, som nu skal behandle dig og hvor det offentlige, regionen betaler.

Kunne du forestille dig, at en læge, speciallæge modtager fine rejser, gratis, for at lægen deltager i medicinalindustriens konference? Oftes på eksotiske steder som Bahama med sol og fine middage.

Er læger, speciallæger, kommunale embedsmænd af enhver art banditter hele bundet? NEJ, naturligvis er de ikke alle banditter.

På et tidspunkt blev jeg ordineret flere typer af medicin i forsøget på at hjælpe mig ud af en særdeles uholdbar situation. Flere operationer kunne ikke komme på tale.

Senere kan jeg se, at i forsøget på at hjælpe mig blev stort set alle mediciner afprøvet på mig. Alle med lange optrapningsperioder og efterfølgende nedtrapninger. Flere af mediciner var i maximum doser.

Alle de forsøgte mediciner var med voldsomme bivirkninger, som mistede talens normale brug, dårligt syn, tørhed i øjne osv osv.

Kontakt til samtlige privathospitaler på Sjælland uden succes og flere smerteklinikker, hvor ingen af klinikkerne havde samme indgangsvinkel til hvilken de ville tillade at ordinere mig.

Det er virkeligt vanskeligt for en patient at navigerer i et system, som ikke er enig i patienten behandling.

På et tidspunkt krævede een af smerteklinikkerne at jeg skulle ordineres Oxycontin, med store bivirkninger til følge. Det var nu den nye mode. Oxynormer i enhver afskygning. Man ville have mig væk fra gammelkendte opiater, som var det eneste der hjalp mig til et værdigt liv.

Nye tider, nye moder, nye mediciner, nye krav.

Med dette indlæg håber jeg at alle patienter er og bliver erfaren på kort tid og ikke som jeg først efter flere år, begyndte at tænke over de mønstre der var i mit forløb.

Hvis ikke jeg har, som erfaren patient, udtrykt mig forståeligt, bør du læse denne alvorlige artikel og tænke lidt over din egen situation og hvem du ønsker at tildele din tillid.

Vær aktiv, kræv ærlige svar, undersøg, vær ikke naiv, pas på dig selv, fordi du netop er den vigtigste person, som skal behandles værdigt.

https://www.berlingske.dk/europa/dok...ingske_weekend

“"Purdue Pharma begyndte i 1995 at sælge det smertestillende og narkotiske præparat Oxycontin, hvor lave doser kunne holde patienter smertefri en hel dag, og risikoen for afhængighedsskabelse var mindre end én procent, som det lød i den aggressive markedsføring. Snart blev Oxycontin brugt mod alle former for smerte, og salget steg fra 48 mio. dollar i 1996 til 2,4 mia. dollar i 2012. Purdue har ifølge The New Yorker tjent over 35 mia. dollar - svarende til 235 mia. kr. - på Oxycontin.””

“"Men markedsføringen var bevidst løgn. Lave doser kan ikke holde smerten nede, og Oxycontin er slemt afhængighedsskabende. Fem dages brug kan gøre patienter til narkomaner, og når lægerne ikke vil udskrive flere recepter, slår de sig ofte på heroin eller fentanyl.””

“"Sagsdokumenterne afslører, hvordan skruppelløse direktører og læger fik USA fanget i en narkoepidemi, som hver dag koster 128 mennesker livet.
”"

Lyt til dine læger, hav gerne fuld tillid til, hvad de mener, foreslår eller ordinerer af medicin til dig.

Men stol på dig selv og forstå at under jobpraktik indtager man ALDRIG mere smertestillende medicin end lægerne har ordineret.

Hvilket ville være det rene vanvid, fordi det er dit helbred og smerteniveau der bestemmer hvornår du tager hjem.

Stol på dig selv, vær skeptisk.

Med venlig hilsen

Bilag

Bonus, myte eller fakta?

https://www.k10.dk/showthread.php?t=28324
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat