Se enkelt indlæg
Gammel 08-01-2008, 03:11   #9
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne Se meddelelser
Tja det er tankevækkende læsning. Jeg har selv været sygemeldt med en depression fra år 2003. Denne depression blev forværret netop af kommunens mangel på forståelse. At det faktisk for mig skulle ende med et totalkolaps og efterfølgende førtidspension er egentlig tragisk. Dette kunne måske være undgået, hvis kommunerne var mere oplyste samt utrolig fleksible i henhold til loven hvis man skal i arbejdsprøvning eller endda så heldig at blive visiteret til fleksjob. Men de overholder loven, hvilket sådan set er fair, men den er ikke til gavn for os der har en depression. At mange så i et forløb udvikler en depression er for mig forståeligt. Depression kan "meget" nemt helbredes hvis den bliver opdaget i tide. Men helbredsprognosen forværres af kommunens pres for at pågældende kan blive ekspederet ud og blive selvforsørgende. Hvad kan der så gøres ved det. Ja først og fremmest skal kommunale sagsbehandlere lære at lytte til borgeren og dernæst evt. de speciallægerklæringer der forelligger. Endvidere ville det være rart at der blev ansat direkte fagfolk der har forstand og forståelse for hvordan en depressionsramt skal behandles!
Hej Susanne
Ked af at læse at du skulle få det så dårligt - men din historie skræmmer mig også - Jeg har en depression - gik til lægen og blev sygemeldt i november 2007. Lægen sagde at depression er noget man/jeg ville komme over. Er det bare noget læger siger for at opmuntre deres patienter? Håber du har det bedre nu!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat