Se enkelt indlæg
Gammel 07-01-2008, 14:02   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Om et sygedagpengeforløb, som det hele efterhånden ser ud.

Citat:
Citat:
Retten til sygedagpenge bevares ikke, hvis den sygemeldte ikke er berettiget til hjælp til betaling af
behandlingerne, og den pågældende af den grund undlader at følge behandlingerne.
http://borger.dk/forside/lovgivning/...gid=1442000079

Tænk, hvis det betyder, at kommunens lægekonsulent bare kan sige, at man skal til psykolog eller psykiater, og så skal man SELV betale, hvis kommunen "skønner", man har råd til det, eller sylter ansøgning om betaling til det.

Forløbet kan blive sådan her:

Fysisk syg - mister jobbet.
Sygedagpenge udløber.

Sagsbehandler siger: "Du er deprimeret, fordi vi har smølet med din sag. Køb lykkepiller til 1.000 pr. måned. (Din mand må evt. betale), ellers du får ingen hjælp mere herfra - heller ikke til at komme på arbejdsmarkedet."

Borgeren køber lykkepiller - Nu af ANGST, tager 20 kilo på og har brugt en formue på medicin.

Sagsbehandler siger: "Du skal gå til fitness og tabe dig 20 kilo.
Hvis du IKKE tager lykkepiller, og hvis du IKKE prøver at tabe dig, får du INGEN hjælp. Det er et led i at fjerne dine barrierer i forhold til arbejdsmarkedet. Gør du det ikke, står du ikke til rådighed."

Borger: "Jamen, mit fysiske helbred kan IKKE tåle fitness - og fysisk belastning. Jeg kan ikke engang GÅ hen til fitnesscentret."

Sagsbehandler: "Du skal bare gøre, hvad jeg siger. BASTA!!!! Du er jo psykisk syg, så det er nok derfra, dine problemer kommer. Hypokonder. Dine amputerede ben vokser nok ud igen. Lægekonsulenten mener, det er en midlertidig lidelse."

Og sagen kører og kører og kører... og borgeren blev indlagt pga. selvmordsforsøg.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat