Se enkelt indlæg
Gammel 14-08-2010, 11:11   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
På kontanthjælp er der mange mulige forløb, alt efter hvor du i systemet du er placeret (match 1, 2 eller 3)...
Jeg kan kun udtale mig om det jeg kender... Jeg er i den ende hvor man IKKE er arbejdsmarkedsklar og derfor er tilknyttet leverandører/aktører som kommunen betaler for at afklare/aktivere én i stedet for arbejdsprøvning osv.
Her hedder det sig, at jeg skal til samtale hver 3. måned. Det kommer sig af, at de fleste forløb købes for en tremåneders periode.
Men hvis dit forløb eksempelvis forlænges, er det ikke nødvendigt at komme til samtale på kommunen. Her står den leverandør du er tilknyttet for at skrive progressionsrapporter som videresendes til kommunen - altså en rapport om hvilke fremskridt/tilbageskridt du tager, og leverandørens vurdering af dine arbejdsevner.

Det er helt normalt, at der går op til flere måneder før man kommer til første samtale efter at være overgået til kontanthjælp. Det er tåbeligt, ja, men sådan er det. I den tid synker man kun endnu længere ned i sumpen.
Hvis du endnu ikke er blevet indkaldt, vil jeg anbefale dig at ringe og presse på for at få en indkaldelse.

Det der med at mange herinde siger, at man skal optage samtalerne med kommunen ser jeg ikke som en nødvendighed. Hvis man har problemer med hukommelsen kan jeg godt se at det er en god idé, men derudover ser jeg ingen grund til det.
Jeg mener, at det er rigeligt at bede om en kopi af det sagsbehandleren skriver; altså henvisningen til det forløb I er blevet enige om såvel som en kopi af ressourceprofilen. Husk også, at få anført dine egne kommentarer.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat