Se enkelt indlæg
Gammel 21-01-2013, 15:59   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kære Anja

Når du har været i fleksjob i flere år, bør du altså have ledighedsydelse med fuld sats. Dette altså hvis du er blevet fyret af arbejdsgiver og IKKE selv har sagt op. Hvis du selv har sagt op, så er det korrekt, at du skal have karantæne.

Om hvorvidt ledighedsydelsen gælder fra 1. jan. eller midt i dec., hvor du er blevet fyret må komme an på, om du har fået opsigelses-løn fra arbejdsgiver, og her må jeg gå ud fra, det er 1 måned eller 3 mdr. afhængig af, hvad der står i din ansættelseskontrakt. (find den gerne frem). Hvis de har opsagt dig med det samme uden løn til resten af måneden, så bør ledighedsydelsen gælde fra 19. dec. - og her også med fuld ledighedsydelse gældende fra 19. dec. (efter gamle regler). Det kunne måske tyde på, at arbejdspladsen har "snydt" sig frem med refusion for hele december måned, hvis de har "glemt" at oplyse jobcentret, at du ikke har fået løn fra 19. december 2012. Oplys det i klagen....

Mener du ikke at du selv har sagt op, så KLAG - aflever det gerne skriftlig og skrive det tydeligt som overskrift f.eks. Klage over ledighedsydelse. Den kan du aflevere i receptionen, og husk gerne at få kvittering for, at de har modtaget din klage. Husk IKKE at aflevere den til den, som har afgjort det, at du skulle i karantæne osv. De skal da gerne kunne bevise, at du selv har opsagt arbejdet. Du bør også kunne selv dokumentere, at du er opsagt af arbejdsgiver (send evt. kopi af opsigelsen sammen med din klage).

Så jeg mener jobcentret har lavet en fejl her, for du skal ikke i karantæne, når du er blevet fyret af arbejdsgiver.

Jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvad du mener med, at det er sket af "personlig fejl". Om du selv har sagt op/lavet en stor fejl på arbejdet, så at arbejdsgiver har fyret dig eller om du har meldt dig ledig for sent hos jobcentret og med det mener "personlig fejl"... Jeg har derfor besvaret dig med det, som jeg har kunne forstå i dit 1. indlæg i denne tråd.

Kontakt endelig din fagforening, hvis du er i sådan én....

Sidst redigeret af curls; 21-01-2013 kl. 16:12.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat