Se enkelt indlæg
Gammel 18-01-2011, 17:45   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jea Se meddelelser
Jeg har siden sommer været i kategori 2 - længerevarende sygdom med risiko for arbejdsevnen (noget i den retning), men i den tilsendte opfølgningsplan fra SB, er jeg nu flyttet til kategori 3 - længerevarende sygdom.

Det tolker jeg som om hun nu vil have mig videre ud mod det ordinære arbejdsmarked
Det er dig der har misforstået det helt

Bare for at bygge videre på Garfields indlæg:

http://www.vidensnetvaerket.dk/nyhed...i-jobcentrene/ :
Citat:
Matchgruppe 1: Jobklar. Borgere, der er parate til at tage et ordinært arbejde, så de kan være ude af beskæftigelsessystemet inden for de næste tre måneder.

Matchgruppe 2: Indsatsklar. Borgere, der ikke er parate til at tage et ordinært arbejde, så de kan være ude af beskæftigelsessystemet inden for de næste tre måneder, men som kan deltage i en beskæftigelsesrettet indsats med aktive tilbud.

Matchgruppe 3: Midlertidigt passiv. Borgere, der har så alvorlige problemer, at de i øjeblikket hverken kan arbejde eller deltage i en beskæftigelsesrettet indsats med aktive tilbud, fordi de fx er alvorligt syge.
Det vil sige, at du er så langt fra arbejdsmarkedet som muligt i denne situation hvor der ikke er afklaring på hvad der skal ske.

Jeg kan godt se, at du kommer til at stå i en økonomisk kattepine snart. Det er noget møg.
Du må se at få et nyt møde i stand med sagsbehandleren hvor I kan drøfte om du skal have flex eller pension.
Du vil ikke være berettiget til ledighedsydelse før du rent faktisk har været i arbejde, så det at få bevilget flex er ikke lig med indtægt før du er i arbejde.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jea Se meddelelser
I øvrigt foreslog jeg selv en arbejdsprøvning, da jeg gerne vil videre og forhåbentlig blive beretiget til flex eller ftp. Det skrev hun så ikke noget om i opfølgningsplanen... Hun vil gerne have mig i virksomhedspraktik
Begreberne "arbejdsprøvning" og "virksomhedspraktik" bruges vist rimelig meget i flæng...
Prøv at spørge hende (når du engang får fat i hende) - måske I mener det samme.

Sidst redigeret af annagw; 18-01-2011 kl. 17:48.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat